گدایی مرد میلیاردر از سر سیری

این متکدی قزوینی به دروغ خود را جانباز دفاع مقدس معرفی می‌کرد

درگیری با مأموران شهرداری قزوین دست اسپنددود‌کن میلیاردر را رو کرد. مرد متکدی که در چهارراه‌های اصلی شهر اقدام به گدایی می‌کرد، 35 چک یک‌میلیارد و 100 هزار تومانی در خانه پنهان کرده بود، 84‌ میلیون در حساب و 800 هزارتومان پول در جیبش داشت.

چندین مرتبه به این مرد تذکر شفاهی داده شده بود. مردی که به دروغ خود را جانباز دفاع مقدس معرفی می‌کرد. حتی به این مرد پیشنهاد کمک  شده بود و قرار بود بسته معیشتی ارایه شود.

این درحالی است که در ماه‌های گذشته نیروهای انتظامی و شهرداری مستقر در مرکز ساماندهی متکدیان بارها این متکدی را در قزوین و در چهارراه‌های مختلف دیده بودند که در ایام اخیر به صورت علنی به مأموران توهین و حتی به قتل هم تهدید کرده بود.

پیشنهاد میلیونی برای فرار

وقتی این متکدی به مرکز ساماندهی متکدیان منتقل شد، به کارمندان مرکز ساماندهی متکدیان پیشنهاد واریز۳۰ تا ۵۰‌میلیون تومان پول به حساب آنها در ازای دریافت چک داد و می‌گفت: «خودتان را خسته نکنید نتیجه نمی‌گیرید من قبلا تهران بودم کسی نتوانست کاری بکند.»

اما بررسی‌ها نشان داد که این مرد به ظاهر گدا در یکی از مناطق متوسط به بالای شهر قزوین زندگی می‌کند و دارای واحدهای مسکونی دیگری در جنوب شهر و اموال دیگر است که با یک  خودرو پراید به نزدیکی محل تکدی‌گری مراجعه کرده و وسایل اسپنددودکردن را نیز همراه خود در صندوق عقب خودرو می‌آورد.

حبس برای اسپند دودکن قزوینی

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان  در این‌باره می‌گوید: «در قبال افراد مستضعف، معلول جسمی و ذهنی، در راه مانده و بی‌خانمان وظایفی برای این مرکز تشریح شده است، همچنین درباره متکدیان حرفه‌ای نیز مسئولیت داریم که آنها را به دستگاه قضائی معرفی کنیم.»

به همین خاطر برای  متکدی میلیادر در دستگاه قضائی قزوین پرونده تشکیل شد و با حکم دستگاه قضا خودروی او توقیف شد و مرد اسپنددودکن هم با حمایت قاطعانه و اقدام انقلابی دادیار دادسرای قزوین روانه زندان شد.

با حکم دستگاه قضائی، خانه این مرد مورد بررسی قرار گرفت. او حدود ۴۰۰ کیلو برنج و اقلام مختلف اهدایی از سوی مردم نظیر روغن مایع، روغن نباتی، بسته‌های چندکیلویی عدس، لوبیا، چندین قوطی رب، ماکارونی، قند، شکر، چای خشک در انباری خانه‌اش پنهان کرده بود.

انباری به ارزش میلیاردها تومان

رحیمی با اشاره به بازدید و بازرسی انجام‌شده توسط مأموران انتظامی از منزل متکدی میلیاردر، گفت: «با وجود تلاش‌های پنهانی صورت‌گرفته توسط خانواده این متکدی جهت خروج چندین چک و کلید گاوصندوق از خانه حین بازرسی مأموران انتظامی، با هوشیاری سرپرست نیروهای انتظامی مستقر در مرکز ساماندهی متکدیان، از خروج کلید گاوصندوق و چک‌ها جلوگیری و چک به ارزش تقریبی ۱۱‌میلیارد و ۸۴۰‌میلیون ریال به همراه هشت‌میلیون ریال پول کشف و ضبط شد.»

شهر بدون متکدی به معنای شهر بدون فقیر نیست و باید نگاه جامعه نسبت به تکدی‌گری تغییر کند و این میلیاردر متکدی نمونه بارزی جهت اثبات این ادعاست که نباید به متکدیان کمک کرد و باید کمک‌های مردمی به دست نیازمندان واقعی برسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.