مدال طلای پوراسماعیل و خدابنده در تکواندوی قهرمانی آسیا

در سومین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده با شکست رقیبان خود به مدال طلا رسیدند اما علیرضا نادعلیان در فینال شکست خورد تا تیم مردان ایران هم‌چنان در حسرت مدال طلا باقی بماند

به گزارش شهروند آنلاین؛در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در کره جنوبی، زهرا پوراسماعیل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در دیدار نهایی برابر کنسل دنیز از ازبکستان با نتیجه دو بر صفر( ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳) به برتری رسید و صاحب دومین مدال طلای تیم ملی بانوان ایران در این رقابت‌ها شد.

وی پیش از این با برتری مقابل راما الراب از اردن و می نا میونگ قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر به فینال رسید.

اکرم خدابنده دیگر نماینده تکواندو یبانوان ایران در روز سوم این رقابت‌ها بود که در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر ژائو از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و ۹ بر ۴ به برتری رسید و سومین مدال طلای تیم ملی بانوان ایران در آسیا را بر گردن آویخت.

سرگروه تیم ملی بانوان پیش از این در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر الیاس الیسار از سوریه پیروز شد و به فینال رسید.

اما در شرایطی که تیم ملی بانوان تاکنون موفق به کسب ۳ مدال طلا شده است، تیم مردان کماکان در حسرت طلای آسیاست. علیرضا نادعلیان نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم در مبارزه پایانی برابر سونگ ژائوژیانگ از چین ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیم ملی تکواندوی بانوان ایران تا کنون موفق به کسب دو طلا توسط ناهید کیانی و زهرا پوراسماعیل، ۲ نقره مبینا نعمت زاده و نسترن ولیزاده و یک برنز توسط زهرا شیدایی شده است و تیم ملی مردان ایران نیز تاکنون بدون مدال طلا، به ۳ نقره توسط میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علی نادعلیان و یک برنز دانیال بزرگی رسیده است.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور تا دوشنبه ششم تیر ادامه دارد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.