درخواست استیضاح 4 وزیر!

درخواست استیضاح وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در هیأت‌رئیسه مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت‌رئیسه مجلس آمده است

به گزارش شهروند آنلاین؛حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه انتظار داریم قوه قضاییه توجه بیش‌تری به شهرستان برخوار داشته باشد، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده اصلاح ساختاری در تشکیلات دادگستری برخوار انجام شد که در نتیجه آن یک شعبه حقوقی افزوده شد، اما هنوز پاسخگو نیست و نیاز است دستگاه قضایی خود را با میزان ورودی پرونده‌ها تطبیق دهد.

وی با اشاره به دیدار حضوری نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار رهبر انقلاب مطالب بسیار مهم، کاربردی، راهبردی و اجرایی را در خصوص رویکرد کلی مجلس و محور قرار گرفتن لوایح بیان و در بخشی از صحبت‌های خود در خصوص ویژگی‌های یک نماینده انقلابی صحبت کردند که امیدواریم بتوانیم در دو سال باقی مانده از مجلس این نکات را عملیاتی کنیم.

حاجی‌دلیگانی یادآور شد: پس از این دیدار، مرکز پژوهش‌های مجلس اقدامی را آغاز کرد تا از فرمایشات و انتظارات رهبر انقلاب منشوری را آماده کند و در حال حاضر در حال نهایی شدن است که البته محورش این است که بتوانیم وضعیت کشور و جامعه را به سمت بهبود پیش ببریم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیرامون سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به اصفهان با بیان اینکه با سفر نماینده رئیس‌جمهور به برخوار، شاهین‌شهر و میمه اتفاقات خوبی رقم خورد، توضیح داد: در مجموع حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یافته و امید داریم درصد بالایی از این عدد ریالی باشد و کم‌تر اسناد خزانه باشد زیرا هرچه میزان اعتبار نقدی بیش‌تر باشد پیشرفت کار بهتر خواهد بود.

 

سهم ۷۰۰ میلیارد تومانی شاهین‌شهر و برخوار از سفر رئیس‌جمهور

حاجی‌دلیگانی پیرامون بودجه اختصاصی شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای حوزه شاهین‌شهر و میمه و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای برخوار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از محاسن شهرستان برخوار این است که با پیگیری‌های صورت گرفته، شورای اداری استان پیش از سفر به شهرستان آمدند و ادارات کل تعهداتی را پذیرفتند و این مورد باعث شد تقسیم‌بندی‌ها و توزیع اعتبارات شفاف‌تر و واقعی‌تر دیده شود.

حاجی‌دلیگانی در خصوص ایرادات وارد شده به طرح شفافیت بیان کرد: ایرادات مطرح شده موارد عادی است و در کمیسیون در حال اصلاح است تا به صحن بیاید.

وی پیرامون استیضاح وزیر صمت تصریح کرد: تا به الآن ۵ تقاضا برای استیضاح وزرا آمده است که مورد اول آن وزیر صمت است که البته ۲ دسته امضا آمده بود که برای بررسی به کمیسیون ارجاع داده شد و هنوز از عدد نیفتاده و نیاز است کمیسیون این هفته بررسی‌ها را انجام دهد و زمانی که در صحن اعلام وصول شد حتی اگر عدد آن کم شود از دستور خارج نخواهد شد.

حاجی‌دلیگانی خبر داد: وزرای کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از دیگر وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت رئیسه آمده است.

 

کمیسیون آموزش مجلس با استخدام نیروهای خرید خدمت آموزش و پرورش موافق نیست

عضو هیات رئیسه مجلس پیرامون طرح رسمی شدن نیروهای خرید خدمت آموزش و پرورش توضیح داد: طرحی به مجلس مبنی بر اینکه تمام افرادی که از سال ۱۳۹۲ آموزش و پرورش رابطه کاری از جمله خرید خدمت و حق‌التدریسی دارند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند که تعداد آن ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شوند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های کلان در خصوص آموزش و پرورش این است که افراد از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند اما با هدف کاهش هزینه‌ها خرید خدمت و مدارس غیرانتفاعی مطرح شد اما کمیسیون آموزش مجلس با این طرح موافق نیست ولی در معرض صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی پیرامون حق‌آبه کشاورزان خاطرنشان کرد: موضوع حق‌آبه کشاورزان در صدر پیشنهادات‌مان در سفر هیات دولت مطرح بود اما مطرح شد که در سفرها این موارد به‌صورت مصوبه اعلام نخواهد شد.

حاجی‌دلیگانی پیرامون پروژه قطار سریع‌السیر یادآور شد: این مبحث از جمله مواردی است که در شورای اداری و جلسه با وزیر مطرح شد که چرا حق مردم دستگرد و دولت‌آباد رعایت نمی‌شود و نیاز است در این بخش‌ها به زیر زمین منتقل شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای آب استان پاسخ داد: یکی از مواردی که در کلیت استان در سفر دولت مطرح بود موضوع آب بود و حدود ۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات برای این موضوع در نظر گرفته شده البته اقدام اصلی که نیاز بود تصمیم‌گیری شود انجام نشد و بیان کردند طرح جامعی داریم اما جزئیات آن مشخص نیست ولی باید دنبال جریان دائمی زاینده‌رود باشیم./فارس

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.