اوکراین: برای عضویت در ناتو گامی برنمی‌داریم

ایگور ژوکووا، معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که کی‌یف قصد تلاش برای پیوستن به ناتو را ندارد؛ چرا که مواضع برخی کشورها در این ائتلاف نظامی نشان داده چنین تلاش‌هایی “بیهوده” است

به گزارش شهروند آنلاین؛ یک مقام ارشد اوکراینی تاکید کرد که کی‌یف قصد تلاش برای پیوستن به ناتو را ندارد؛ چرا که مواضع برخی کشورها در این ائتلاف نظامی نشان داده چنین تلاش‌هایی “بیهوده” است.

 ایگور ژوکووا، معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی “فایننشال تایمز” که شنبه منتشر شد، با اشاره به بیهودگی این تلاش‌ها به دلیل مواضع برخی از کشورهای ناتو، اعلام کرد که کشورش قصد ندارد برای پیوستن به ناتو گامی بردارد.

وی گفت: “اعضای ناتو خواسته‌های ما را رد کرده‌اند. ما در این راستا کاری انجام نخواهیم داد.”

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که بحران اوکراین در تدوین “مفهوم استراتژیک” ناتو برای سال‌های آینده که انتظار می‌رود هفته آینده در اجلاس سران ناتو در مادرید تصویب شود، مورد توجه قرار گیرد.

ژوکووا گفت: اگر اعضای ناتو به آنچه عملاً در اروپا و اوکراین رخ می‌دهد، رسیدگی نکنند، این فقط یک سند دیگر خواهد بود که مطلقاً هیچ اعتبار و معنایی ندارد.

وی افزود: “مفهوم استراتژیک ناتو” باید حاوی فرمول‌های دقیق‌تری در مورد روسیه باشد و تنها خط زدن کلمه “شریک” کافی نیست.

ژوکووا به لزوم ارائه “تضمین‌های امنیتی” از سوی کشورهای غربی به کی‌یف برای جلوگیری از اقدامات نظامی احتمالی آینده روسیه در اوکراین تاکید کرد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.