دادستان کل: اجازه نمی‌دهیم افراد متخلف از اراذل و اوباش استفاده کنند

استفاده از اراذل و اوباش برای پوشش تخلف در ساخت وسازها

اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود در خصوص مسائل حقوقی تهران پرداخته و دادستان کل کشور به آنها پاسخ داد.

به گزارش «شهروند آنلاین»، اعضای شورای شهر تهران، پس از استماع سخنان منتظری دادستان کل کشور به بیان نظرات ، سوالات و درخواست های خود پرداختند که در ابتدا اقراریان، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا گفت: متروپل‌های آینده بعضا به صورت غیر مجاز در تهران، ساخته می شوند و بعضا دیده می شود که از اراذل و اوباش برای پوشش تخلف خود در ساخت و سازها استفاده می‌کنند ‌و شهرداری‌ها نمی توانند جلوی تخلف را بگیرند.

اجازه نمی‌دهیم افراد متخلف از اراذل و اوباش برای تخلف خود استفاده کنند

منتظری در واکنش به این تذکر گفت: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و سازها امری عجیب است و شما مورد و مصداق را به دادستان های شهر یا شهرستان بگویید و اجازه نمی‌دهیم افراد متخلف از اراذل و اوباش برای تخلف خود استفاده کنند.

لزوم ورود دادستانی به آلودگی هوا

در ادامه حبیب کاشانی با بیان این که آلودگی هوا جزو حقوق عامه است و متاسفانه با ترک فعل برخی از مسئولین این مساله مغفول مانده گفت: لازم است که در مورد برخی املاک واقع در طرح‌ها، دادستانی ورود کند. مثلا سر خیابان خوش ۴ مغازه قریب به ۲۵ سال است که واقع در طرح هستند و آسایش از مردم سلب شده است.

او با بیان این که شناسایی ساختمان‌های نا ایمن وظیفه شهرداری است؛ اما در حد اخطار می‌توانیم ورود کنیم، افزود: ۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شدند و ما شنیده ایم که هر هفته ۲ الی ۳ مالک این ساختمان ها به دادستانی دعوت شده و به آنها اخطار می دهند  که اگر این پروسه ادامه یابد ۴۳ هفته طول می کشد و لازم است که سرعت عمل افزایش یابد.

منتظری در  پاسخ به این سوالات گفت: ۲ سال است که دادستانی به طور جدی وارد مساله آلودگی هوا شده است اما بحث گسترده ای است و دستگاههای مختلف در آن دخیل هستند و باید تعامل و همکاری و هم افزایی بیشتری بین دستگاهها شکل بگیرد و می بینیم که در برخی از جاها ترک فعل صورت گرفته و در برخی مواقع نیز امکانات نبوده است؛ اما در کل در معاونت حقوق عامه این موضوع در دستور کار  است.

او با بیا ن این که از دادستان تهران می خواهم که یک فرد یا یک بخش را مسئول حل مشکلاتی که گفتید کند اما این نیاز به مطالبه‌گری دارد، ادامه داد: چند بار تاکنون از دادستانی خواسته‌اید که به یک موضوع وارد شود. اگر از دادستانی درخواست کردید و به درخواست شما عمل نکردند اعلام کنید.

لزوم برخورد جدی با ترک فعل‌ها

شربیانی نیز خطاب به منتظری دادستان کل کشور گفت: چرا برخورد جدی با ترک فعل هایی که گزارش می شود قبل از وقوع حادثه نمی کنید. به عنوان مثال در صحن شورای شهر خبر دادیم که در کانال عباس آباد شهر ری یک کودک جان خود را از دست داده و این نتیجه ترک فعل ها بوده است اما اقدامی صورت نگرفت.

منتظری نیز در مورد این مساله گفت: مساله ترک فعل را باید به طور جدی بررسی کنیم اما در برخی از مواقع ضعف قانونی داریم. اما اگر عمل یا ترک فعل به صورت مسلم باشد با آن برخورد می‌شود و در قانون برای برخی از ترک فعل‌ها جرم انگاری نشده و قوه قضاییه نیز به دنبال حل این مساله است.

معدنی پور، رئیس کمیسیون اجتماعی نیز با تمجید از رویکرد حبس زدایی در قوه قضاییه گفت: جای سوال است که چه نهادی بر روی محتوا عمل کرده و بر تولیدات پلتفرم هایی همچون فیلیمو، نماوا ، و غیره نظارت می کنند.

منتظری نیز در و اکنش به این سوال گفت: از زمان دولت گذشته بین صدا و سیما و وزارت ارشاد در مورد نظارت بر روی  این پلتفرم‌ها اختلافی وجود داشت و دولت  قبل نتوانست این مساله را در شورای عالی فضای مجازی حل کند.  چرا که هر دو دستگاه نظرات خود را داشتند. تا این که در دولت جدید که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد؛ ما نیز از آنها خواستیم که نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام شود. تا متوجه شویم که مسئولیت متوجه چه سازمانی است؛ چرا که گاهی این دو دستگاه توپ را به زمین یکدیگر می انداختند و خوشبختانه هفته گذشته این مساله حل شد و امیدواریم ساماندهی پلتفرم‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

دادستان کل کشور با بیان این که حداقل در مورد فضای  مجازی که در درون کشور است و در اختیار خودمان است می توانیم به موجب قوانین، موازین شرعی، اخلاقی و امنیتی را رعایت کنیم، گفت: تاکید داریم که قبل از این که پرونده قضایی شکل بگیرد با مذاکره مشکلات حل شود. مثلا اگر پلتفرمی، فیلمی را پخش می کند که دارای تصاویر نامناسب است به جای آنکه آن را ببندیم با آنها جلسه بگذارند و مشکل را حل کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه دو درخواست به مدیریت شهری گفت: یکی از مسائل فرهنگی است چرا که خیلی بر روی شهر تهران کار می کنند که فضای آن غیر اخلاقی و غیر اسلامی شود و هزینه و پول صرف می‌شود و بعد در فضای بی در و پیکر مجازی آن را منتشر کرده و از دختران جوان و نوجوان استفاده می‌کنند و این کار گسترده و حساب شده ای است و این برای ما زشت است که با این همه شهدا، سرمایه گذاری و هزینه ای که کرده ایم اجازه دهیم  ۴ نفر  از خارج مأمور شوند و ما خبر داریم که آمریکا و استکبار پشت این جریانات هستند. چرا که مورد داشتیم زنی که در ملاء عام لخت و برهنه دستگیر  شد اعلام کرد که به او پول داده بودند و بعد فیلمبرداری کرده بود و در فضای مجازی منتشر کردند. پس باید کار فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم و کار فرهنگی بسیار  گسترده انجام شود تا موکول به کار قضائی نشود. حتی برخی می گویند چرا با بدحجابی و بی حجابی برخورد نمی کنید. اما سوال است که آیا برخورد قضائی  کارساز است؟ کار فرهنگی باید انجام شود که مسئول، برنامه و غیره دارد و مسئولین فرهنگی باید به وظایف فرهنگی عمل کنند.

منتظری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که بدون تعارف شهر زندان می خواهد گفت: وضعیت زندان ها در تهران مناسب نیست و حتی دو زندان تهران، یعنی رجایی شهر و قزل حصار حالا خارج از تهران هستند و مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده اند و ما نمی توانیم شهر را  فاقد زندان قرار دهیم. چرا که این اوباش سارقان و غیره بدون زندان  نباید باشند و درست است که سیاست کاهش حبس در دستور  است اما سارقان و اخلالگران امنیت و غیره، نیاز به زندان دارند  و از مدیریت شهری می خواهیم که این مساله را پیگیری کند چرا که ساخت زندان جدید و  زمین و اعتبار و غیره می خواهد./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.