مواجهه ملت آمریکا با ممنوعیت «سقط‌جنین»

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ یکشنبه 26 ژوئن 2022

دیوان‌عالی آمریکا روز شنبه در گامی تحول‌آمیز، پس از حدود نیم‌قرن با 6 رأی موافق در برابر 3 رأی مخالف حکم تاریخی «رو علیه وید» مبنی‌بر به رسمیت شناختن حق زنان در قانون اساسی برای سقط‌جنین یا پایان خودخواسته بارداری را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ اعتراض به رأی دیوان عالی ایالات متحده که از این پس سقط‌جنین را ممنوع یا به شدت محدود می‌کند، در شهرهای مختلف آمریکا ادامه دارد. در حالی که برخی از ایالت‌های آمریکا اعمال قانون ممنوعیت سقط‌جنین را آغاز کرده‌ا‌ند و شماری از کلینیک‌ها در حال توقف ارایه خدمات در این زمینه هستند، تجمع‌های اعتراضی بزرگی در شهرهایی مانند نیویورک، لس‌آنجلس، بوستون، واشینگتن و آتلانتا برگزار شد. همزمان با ادامه اعتراضات به حکم ممنوعیت سقط‌جنین، گروه‌های محافظه‌کار و موافقان این حکم، از رأی دیوان عالی آمریکا ابراز خشنودی کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که هزاران نفر در شهر نیویورک دست به راهپیمایی اعتراضی زدند در نقاط مختلف این شهر ازجمله میدان تایمز در منهتن تجمع کردند.

 

نیویورک تایمز

مواجهه ملت آمریکا با چشم‌انداز متحول سقط‌جنین؛ نیویورک تایمز در این گزارش از بازداشت صدها معترض در اعتراضات به تصویب ممنوعیت سقط‌جنین در آمریکا خبر داده است. در عکس یک این روزنامه تجمع معترضان مقابل دیوان عالی آمریکا را نشان می‌دهد.دیوان عالی آمریکا روز شنبه در گامی تحول‌آمیز، پس از حدود نیم‌قرن با 6 رأی موافق در برابر 3 رأی مخالف حکم تاریخی «رو علیه وید» مبنی‌بر به رسمیت شناختن حق زنان در قانون اساسی برای سقط‌جنین یا پایان خودخواسته بارداری را لغو کرد. با لغو این حکم، قدرت تصمیم‌گیری در رابطه با حق پایان دادن خودخواسته به بارداری پس از هفته پانزدهم به ایالت‌ها واگذار می‌شود و انتظار می‌رود که دست‌کم در ۲۵ ایالت آمریکا ممنوعیت حق سقط‌جنین بلافاصله یا ظرف روزهای آینده اجرایی شود.

 

تلگراف

روزنامه تلگراف با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بوریس جانسون در این هفته با اعمال «تعرفه‌های جدید فولادی» به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای جلب حمایت از صندلی‌های به‌اصطلاح «دیوار قرمز»، در معرض اتهامات جدیدی قرار خواهد گرفته که قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

این روزنامه گزارش می‌دهد که نخست‌وزیر با این رویکرد آماده می‌شود تا با محدودیت‌های جدید واردات «ایمن» به چندین کشور در حال توسعه ضربه بزند. این رویکرد نخست‌وزیر برای محافظت از تولیدکنندگان بریتانیا در برابر «سیل فولاد ارزان» از خارج از کشور طراحی شده.

 

اکسپرس

اکسپرس با تیتر «سرکوب اتحاد ستیزه‌جو» گزارش می‌دهد که از بوریس جانسون خواسته شده تا به کارکنان اعتصابی راه‌آهن باج ندهد؛ زیرا بیم آن می‌رود که سرایت اقدامات صنعتی، به دیگر صنف‌ها ممکن است چرخ اقتصاد را متوقف کند. این روزنامه می‌افزاید، سوئلا براورمن دادستان کل می‌گوید زمان مقابله با رادیکال‌های چپ فرا رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.