قهرمان فوتبال ایران، رنگ آرامش را نمی‌بیند!

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: زمان از دست رفته، آجورلو کاری کند

با وجود انتخاب سرمربی جدید استقلال، اما هواداران نگران وضعیت بازیکنان هستند؛ آیا آجورلو به حواشی پایان می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگار قرار نیست رنگ آرامش به خود ببیند! آبی‌های پایتخت تنها چند ساعت بعد از آنکه جام قهرمانی را توسط وریا غفوری بالا بردند، با شوک رفتن فرهاد مجیدی مواجه شدند و حالا با گذشت 28 روز، همچنان اتفاقات عجیبی در استقلال رخ می‌دهد که موجب نارضایتی هواداران می‌شود.

طولانی شدن روند انتخاب سرمربی جدید استقلال اولین عامل تنش در این تیم بود و حالا تعلل باشگاه در جذب نفرات جدید صدای هواداران را درآورده است. این در شرایطی است که زمان زیادی تا شروع لیگ برتر بیست و دوم باقی نمانده و نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت استقلال در فصل آینده لیگ برتر نزد طرفداران و پیشکسوتان به وجود آمده است.

شوک اول؛ ساپینتو ایران را ترک کرد

بعد از انتخاب ریکاردو ساپینتو، مربی پرتغالی، به عنوان سرمربی جدید استقلال، هواداران این تیم امیدوار بودند روند یارگیری و تیم بستن هرچه سریع‌تر شروع شود. این اتفاق اما با گذشت چند روز رخ نداده است. نکته مهم این است که برخلاف انتظار هواداران‌، ساپینتو بلافاصله بعد از مراسم معارفه‌ خودش در تهران، ایران را به مقصد پرتغال ترک کرد تا چند روزی در کنار خانواده‌اش باشد و با بررسی شرایط تیم به همراه همسرش به تهران برگردد و رسما کارش را استارت بزند.

اگرچه مسئولان استقلال در بحث نقل و انتقالات، با ساپینتو از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند، اما غیبت این مربی در ایران باعث شده نگرانی‌های زیادی به وجود بیاید؛ خصوصا اینکه تا این لحظه تکلیف بازیکنانی که قراردادشان تمام شده و البته بازیکنان جدید هم مشخص نشده است.

رقیب دیرینه، بازار را به هم ریخت!

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث نارضایتی طرفداران استقلال شده، خریدهای پرتعداد پرسپولیس در نقل و انتقالات است. سرخ‌پوشان که سال گذشته بعد از 5 فصل متوالی جام قهرمانی را از دست دادند، با توپ پر وارد نقل و انتقالات شدند و توانستند ستاره‌های پرتعدادی را به خدمت بگیرند. آخرین خرید پرسپولیس سعید صادقی، ستاره گل‌گهر سیرجان بود که با وجود ادعاها درباره توافق نهایی‌اش با استقلال، ناگهان سر از باشگاه رقیب درآورد و به انتقادها علیه مدیران استقلال افزود. به عبارتی هواداران استقلال از اینکه ستاره‌ها یکی پس از دیگری سر از باشگاه رقیب دیرینه‌شان درمی‌آورند و قهرمان فصل گذشته اقدام خاصی در نقل و انتقالات انجام نمی‌دهد، ناراحت می‌شوند.

کاپیتان وریا، چالش بزرگ استقلال

در روزهای گذشته بحث‌های زیادی درباره وریا غفوری، کاپیتان استقلال، مطرح شده است. غفوری که قراردادش با آبی‌پوشان به اتمام رسیده در مصاحبه‌هایی اعلام کرد که هیچ صحبتی از سوی باشگاه برای تمدید قرارداد با او نشده است.

غفوری محبوبیت زیادی نزد هواداران دارد و اینکه مسئولان باشگاه هیچ اقدامی برای تمدید قرارداد وی نمی‌کنند، از سوی آنها قابل توجیه نیست. از سوی دیگر، گفته می‌شود ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال هم نظر خاصی روی غفوری ندارد و شایعاتی که درباره کنار گذاشته شدن او از استقلال شنیده می‌شود، بر نارضایتی‌ها افزوده است.

انتقادهای تند علیه مدیرعامل قهرمان!

این روزها اگر سری به صفحات هواداری استقلال در فضای مجازی بزنید، پر از هجمه‌های عجیب و غریب و گاهی انتقادها و توهین‌های شدید به مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه است. نکته جالب این است که آجورلو تنها مدیرعامل لیگ برتری است که توانسته با دو تیم مختلف عنوان قهرمانی را به دست آورد و البته که در زمان مدیریت او استقلال بعد از 9 سال طعم شیرین قهرمانی را چشیده است. با این حال، هواداران مقصر اصلی شرایط موجود در نقل و انتقالات را آجورلو می‌دانند و نقدهای زیادی به او وارد می‌کنند.

استقلال چند بازیکن جدید می‌خواهد؟

در میان تمام هیاهوها در بحث نقل و انتقالات، موضوع مهم درباره استقلال حفظ شاکله این تیم است. استقلال تا اینجای فصل نقل و انتقالات فقط رودی ژستد، مهاجم فرانسوی را از دست داده و به جای او سجاد شهباززاده را از سپاهان به خدمت گرفته است. ضمن اینکه محمدحسین مرادمند، مدافع پیشین آبی‌ها نیز با انجام مراحل دریافت کسری خدمت سربازی از اواخر تیرماه می‌تواند به تمرینات استقلال اضافه شود و کارش را شروع کند. از سوی دیگر، استقلال به غیر از یک فوروارد خارجی و یکی، دو بازیکن دیگر برای تقویت برخی پست‌ها، بازیکن دیگری لازم ندارد.

پر بودن لیست استقلال برای آینده نیز نشان می‌دهد که آبی‌ها از لحاظ تعداد و کیفیت بازیکن کمبود خاصی ندارند و فقط برای دفاع از عنوان قهرمانی لازم است برخی پست‌ها را تقویت کنند. اگرچه عده زیادی از هواداران استقلال این موضوع را تایید نمی‌کنند و خواهان تقویت بیش از اندازه تیم‌شان برای فصل جدید هستند.

اشتباه نکنید، این تیم همچنان مدعی است

بدون تردید با حضور یک مربی خوب اروپایی که سوابق متعددی در کشورهای مختلف دارد و البته حفظ شاکله اصلی تیم قهرمان، استقلال امسال هم مدعی کسب عنوان قهرمانی خواهد بود. تیمی که چند روز قبل جام قهرمانی لیگ را بالا برد، قبل از شروع مسابقات باید در دیدار سوپرجام فوتبال با نساجی کارش را استارت بزند و با برد در آن مسابقه یک جام دیگر را هم به دست خواهد آورد.

از سوی دیگر، با توجه به شرایط موجود در لیگ برتر ایران، استقلال همواره یک تیم قدرتمند تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد در روزهای آینده مشکلات این تیم بسیار کمتر از گذشته به چشم بیاید.

***

آجورلو دست بجنباند، هواداران نگرانند

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: استقلال باید دوباره قهرمان شود

صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال یکی از افرادی است که معتقد است از دست رفتن زمان به سود این باشگاه نیست. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد:‌ «اینکه یک سرمربی خوب و باکارنامه برای استقلال انتخاب شد، اتفاق خوبی است اما زمان برای نقل و انتقالات و بسته شدن یک تیم خوب نباید از دست برود. من فکر می‌کنم وظیفه مدیریت باشگاه بعد از انتخاب سرمربی سنگین‌تر هم شده، چراکه باید برای تقویت تیم اقدام کنند و هواداران را از نگرانی دربیاورند.»

او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «طبیعتا وقتی استقلال سال قبل قهرمان شده، هواداران انتظار تکرار این قهرمانی را دارند. خصوصا اینکه رقبا عملکرد فوق‌العاده‌ای در نقل و انتقالات داشتند و تیم قدرتمندی بسته‌اند. متاسفانه زمان به سرعت در حال سپری شدن است و استقلال نباید از بازار نقل و انتقالات عقب بیفتد.»

این پیشکسوت استقلال تاکید کرد:‌ «البته اتفاق خوب حفظ شاکله اصلی تیم استقلال است. اکثر بازیکنان اصلی تیم قرارداد دارند و بعید است بتوانند جایی بروند. استقلال نفرات خوبی در اختیار دارد و فکر می‌کنم با جذب چند بازیکن در برخی پست‌ها نیازهای تیم برآورده می‌شود.»

ورمزیار درباره ناراحتی هواداران گفت: «این مسائل طبیعی است. من از آقای آجورلو خواهش می‌کنم هرچه سریع‌تر فکری به حال نقل و انتقالات کنند و به قول معروف دست بجنبانند تا بیش از این وقت از دست نرود. انشاءالله تیم خوبی بسته شود که همه هواداران استقلال لذت ببرند و در نهایت همه با هم در پایان فصل آینده بار دیگر جشن قهرمانی بگیریم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.