روز از نو؛ استارت پروسه انتخاب رئیس فوتبال!

فدراسیون از کاندیداها ثبت‌نام می‌کند؛ ائتلاف‌ها شروع خواهد شد

با اعلام فدراسیون فوتبال، پروسه برگزاری انتخابات ریاست چند روز دیگر به‌طور رسمی کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، فوتبال ایران مدت زیادی است دستخوش تغییرات مدیریتی شده است. بعد از عزل شهاب عزیزی خادم، حدود 4 ماه است که فدراسیون با سرپرستی میرشاد ماجدی اداره می‌شود. از سوی دیگر، در مجمع فدراسیون مقرر شد که شهریورماه انتخابات فدراسیون برگزار شود و با تعیین رئیس جدید قبل از جام جهانی امور اداری سر و شکل بگیرد. حالا عملا فدراسیون وارد پروسه انتخاباتی شده است.

اعلام زمان ثبت‌نام از کاندیداها

فدراسیون فوتبال صبح یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون چند روز دیگر آغاز خواهد شد. فدراسیون اعلام کرده 14 تا 20 تیرماه ثبت‌نام صورت می‌گیرد و رسما وارد پروسه انتخابات خواهیم شد.

حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون در این خصوص گفته است: «پیرو مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که 10 خرداد برگزار شد، مقرر شد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای انتخاب برخی از اعضای هیات رئیسه که شامل رئیس، نایب‌رئیس اول، نایب‌رئیس دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه فدراسیون خواهد بود، در تاریخ ۸ شهریورماه برگزار شود و اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. به دنبال انجام این امر، فدراسیون فوتبال مقدمات کار خود را مطابق اساسنامه و مقررات انتخاباتى آغاز کرده و برای انجام آن برنامه زمان‌بندی دقیقی شامل تمامی مواعد انتخاباتی تهیه و به کلیه مبادی مربوط ارجاع شده است.»

او افزود: «از ۱۴ تا ۲۰ تیرماه زمان ثبت‌نام متقاضیان و کاندیداها در فدراسیون است. در مدت یک هفته تعیین‌شده، همه متقاضیان با مراجعه به سامانه برخط فدراسیون برای برگزاری مجامع می‌توانند درخواست‌شان را برای شرکت در پست‌های مد نظر ارایه کنند و پس از آن و در مهلت یک هفته‌ای یاد شده و پس از ثبت‌نام در سامانه و طبق اساسنامه برای تحویل اصل مدارک و مستندات در محل فدراسیون حضور پیدا کنند و آن را تحویل دبیرخانه مجمع دهند. آنچه مسلم است در نهایت مدارک برای بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها تحویل کمیته بدوی و در صورت نیاز کمیته استیناف انتخابات می‌شود.»

گمانه‌زنی درباره مهره‌های ریاست

بدون شک افراد زیادی از بدنه فوتبال با اهداف خاص و ائتلاف‌های ویژه وارد عرصه انتخابات خواهند شد. از مدیران سابق که به هر دلیلی کنار رفتند تا مدیرانی که در مجامع قبلی نتوانستند حائز رأی اکثریت شوند و حتی مدیران کنونی فدراسیون همه و همه تلاش خود را برای حضور در بدنه فدراسیون بعدی به کار خواهند گرفت. فضای انتخابات فوتبال با توجه به حساسیت‌های این رشته ورزشی همواره جذاب بوده و ورود به این پروسه که از 14 تیرماه با ثبت‌نام از کاندیداها صورت می‌گیرد، مسائل زیادی را در بر خواهد گرفت.

مشکل اصلی، جام جهانی

با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال روز 8 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال حدود 2 ماه بعد از آن باید به جام جهانی اعزام شود، نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت این تیم وجود دارد.

در شهریورماه، تیم ملی فوتبال باید آخرین و مهم‌ترین فیفادی را پشت سر بگذارد و اینکه در وضعیت حساس کنونی فدراسیون درگیر چالش‌های مدیریتی است و حتی برنامه اردویی و بازی‌های تدارکاتی هم مشخص نشده بر نگرانی‌ها اضافه خواهد کرد. قطعا در روزهای منتهی به انتخابات فدراسیون فوتبال، حساسیت در این خصوص زیاد می‌شود و با توجه به ائتلاف‌های صورت گرفته و مشخص شدن کاندیداهای نهایی ریاست و هیات رئیسه عملا رسیدگی به وضعیت تیم ملی کار دشواری است. با این حال، تصمیمی است که اتخاذ شده و فقط این امیدواری وجود دارد که شرایط انتخاباتی ضربه‌ای به تیم ملی و برنامه‌هایش نزند.

درخواست دبیر کل از فوتبالی‌ها

با توجه به حساسیت‌های موجود، حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون صحبت‌هایی درباره برگزاری مجمع داشته است. او گفته: «مجمع بسیار مهمی در پیش داریم که قرار است در آن رئیس فدراسیون انتخاب شود. از همه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به فوتبال تقاضا داریم در خصوص این امر مهم ما را یاری کنند. همچنین جام جهانی را داریم و تیم ملی فوتبال کشورمان در آینده‌ای نزدیک باید در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کند، بنابراین نیاز داریم تا با آرامش و تمرکز این مسیر را تا حصول نتیجه دنبال کنیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.