جنجال در ترکیه:122هزار پناهنده سوری گم شدند

پس از اعلام ناپدید شدن ۱۲۲هزار پناهنده سوری، جنجالی سیاسی در ترکیه به اوج خود رسید

اظهارات وزارت کشور ترکیه مبنی بر ناپدید شدن ۱۲۲هزار پناهنده سوری در دو سال اخیر بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره مکان زندگی آنها، جنجال گسترده‌ای را در فضای داخلی ترکیه به دنبال داشته است، تا جایی که احزاب مخالف با حمله به دولت در این زمینه، آنکارا را در اداره امور پناهندگان ناتوان دانستند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ فائق اوزتراک، سخنگوی حزب مردم جمهوری‌خواه، بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه شامگاه شنبه در واکنش به سخنان معاون وزیر کشور در رابطه با عدم وجود اطلاعات در رابطه با ۱۲۲ هزار پناهجوی سوریه‌ای در ترکیه گفت: «اگر از آنها بپرسید می‌گویند ما کشور را اداره می‌کنیم. معاون وزیر چه کار می‌کنید؟ ۱۲۲ هزار سوری را که گم کردید پیدا کنید.»

معاون رئیس حزب خوب به نوبه خود در واکنش به گفته‌های معاون وزیر کشور ترکیه گفت: «دولت میزان و حجم خطر فعلی را درک نمی‌کند. آیا ممکن نیست این افراد به گروه‌های تروریستی ملحق شده باشند؟» معاون رئیس حزب آینده که یکی از احزاب مخالف دولت است نیز اعلام کرد: «آیا این همان راه و روشی است که کشور اداره می‌شود؟ شما حتی از درک میزان و عمق خطر فعلی ناتوان هستید.»

سه شنبه گذشته معاون وزیر کشور ترکیه در جلسه کمیسیون حقوق بشر پارلمان ترکیه اعلام کرد: «۱۲۲ هزار آواره سوری از سال ۲۰۱۶ وارد کشور شدند. علی‌رغم جستجو برای یافتن اطلاعات درباره آنها به مدت دو سال، تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره اینکه کجا زندگی ‌می‌کنند و در حال انجام چه کاری هستند، در دسترس نیست.»

او افزود: «در ترکیه نزدیک به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار پناهنده سوری وجود دارند که از این میان اطلاعاتی درباره ۱۲۲ هزار نفر آنها وجود ندارد.» معاون وزیر کشور ترکیه همچنین گفت: «پلیس به آدرس آنها مراجعه کرد اما آنها آنجا نبودند و با هیچ نهاد دولتی تماس نگرفتند، بنابراین وزارت کشور فرآیند شناسایی آنها را متوقف کرد.»/ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.