امدادگران ایرانی راهی پکتیکا شدند

امدادرسانی به مردم زلزله زده استان خوست پایان یافت

امدادگران اعزامی کشورمان به افغانستان در ادامه ماموریت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی به نقطه‌ای دیگر در این کشور رفتند.

به گزارش خبرنگار شهروند از افغانستان؛ کاروان امدادگران جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران عازم استان پکتیکا شدند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ماموریت کاروان امدادگران جمعیت هلال احمر در استان خوست به پایان رسیده و آماده حرکت به سمت استان پکتیکا شده‌اند،گفت: کمک های امدادی هلال‌احمر با مشارکت آستان قدس رضوی طی دو فروند هواپیمای C-۱۳۰ ارتش به فرودگاه خوست رسیده و تحویل شد.

حامد سجادی گفت: بخشی از این محموله بارگیری و با نظارت و همکاری امدادگران در استان خوست و شهرستان اسپیرا توزیع شد.

او توضیح داد: این اقلام شامل چادر اسکان، اقلام دارویی و موکت، مواد غذایی و… است که طی سه روز توزیع و دیروز نیز آخرین بخش درفرودگاه بارگیری شده و به سمت استان پکتیکا در حرکت است.

سجادی اضافه کرد: یک محموله دیگر با سه تریلر از سیستان و بلوچستان به سمت پکتیکا ارسال شده که تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر پس از استقرار در این استان و هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح برای توزیع آنها نیز اقدام می‌کنند.

او گفت: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر قبل از توزیع اقلام امدادی، بررسی و ارزیابی مناطق زلزله در ولایت پکتیکا را انجام داده و پس تجمیع هر دو محموله هوایی و زمینی در مرکز اقدام به سمت مناطق هدف راهی می‌شود.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات در مورد جزییات اقلام محموله ارسالی از سوی مرز سیستان و بلوچستان افزود: این محموله شامل موکت، مواد غذایی، خرما، اقلام دارویی و بهداشتی است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.