بریتانیا پایتخت کلاهبرداری جهان/ آتش جنگ سقط جنین در آمریکا همچنان شعله‌ور است

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 27 ژوئن 2022

عنوان گزارش اصلی دیلی‌میل این است: «بریتانیا پایتخت کلاهبرداری 3 میلیارد پوندی جهان است». نیویورک‌تایمز گزارش اصلی خود را به پس‌لرزه‌های ممنوعیت سقط جنین در ایالات متحده اختصاص داده است و گاردین هم به اجلاس G7 در آلمان توجه کرده است.

فرشته کیانی_شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌میل، نیویورک‌تایمز و گاردین به شرح زیر است:

دیلی‌میل

«بریتانیا پایتخت کلاهبرداری 3 میلیارد پوندی جهان است» عنوان گزارش اصلی دیلی‌میل است. تحقیقات این روزنامه نشان داده بریتانیا به پایتخت جهانی برای تقلب و کلاهبرداری تبدیل شده است و شهروندان به این دلیل سالانه تقریبا 3 میلیارد پوند خسارت می‌بینند. در این گزارش آمده است: «خساراتی که به دلیل کلاهبرداری به هر شهروند بریتانیایی وارد می‌شود به مراتب بیشتر از سایر اقتصادهای پیشرو غربی است. گفته می‌شود که با بالا رفتن فشار هزینه‌های زندگی، بزه‌کاران به دنبال یافتن راه‌های جدید برای فریب سالمندان و افراد آسیب‌پذیر هستند.»

نیویورک‌تایمز

«جناح‌ها برای درگیری‌های جدید در جنگ سقط جنین آماده می‌شوند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که در آن آمده: «حكم دیوان عالی آمریکا در لغو قانون Roe v. Wade  که حق زنان برای سقط جنین را به رسمیت می‌شناخت، عنان از کف هر دو طرف جنگ سقط جنین ربوده و آنان را به تکاپو انداخته است. مخالفان سقط جنین خواستار اعمال تقریبا همه ممنوعیت‌ها در هر ایالتی در کشورند و گروه‌هاي طرفدار حق سقط جنین مصرند که علیه لغو این قانون مبارزه کنند و به دولت بایدن برای انجام کارهای بیشتر برای حمایت از حقوق سقط جنین فشار بیاورند…»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: محکومیت‌های حكم سقط جنین با برگزاری گردهمایی‌هایی در سراسر ایالات متحده، از جمله راهپیمایی در منهتن.

گاردین

تعدادی از روزنامه‌های بریتانیایی در روز دوشنبه بر اجلاس G7 در آلمان متمرکز بودند. «نخست‌وزیر به رهبران گفت درباره اوکراین کوتاه نیایید» عنوان گزارش اصلی گاردین است که گفته: «بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، از رهبران جهان در اجلاس G7  خواسته است تا در حمایت بلندمدت از اوکراین ثابت قدم و مصمم باشند و خود را به عنوان یك پناه و حامی، در برابر عقب‌نشینی ایالات متحده و سایر ملل غربی، معرفی كرد.»

(اجلاس دوره‌ای سران هفت اقتصاد بزرگ جهان از 26 تا 28 ژوئن ( پنجم تا هفتم تیر ماه) در آلمان برقرار است. آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده و ژاپن کشورهای گروه هفت (G7) را تشکیل می‌دهند.)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.