ماندگاری گرمای هوا در کشور تا هفته آینده

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده خبر داد

بنابر اعلام صادق ضیاییان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا شنبه (۷ تا ۱۱ تیرماه) در برخی نواحی شمال شرق، شرق و مرکز وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه (۸ تا ۱۰ تیرماه) در بخش‌هایی از شرق به‌ویژه در منطقه زابل طوفان شن و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

او با بیان اینکه طی سه روز آینده با انتقال گرد و خاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این نواحی غبارآلود خواهند بود، اظهارکرد: این شرایط جمعه و شنبه برای نواحی شمال غرب دور از انتظار نیست و طی این مدت برای بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور ماندگاری هوای گرم قابل پیش‌بینی است. به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود همچنین از چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ تیرماه) صاف و وزش باد،‌ در بعد از ظهر کمی ابری با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۹ تیرماه) صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.