دلیل توقف استیضاح وزیر صمت

محمدباقر قالیباف از توقف استیضاح وزیر صمت تا تفکیک این وزارتخانه با لایحه دولت خبر داد

در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه 7 تیر مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر صمت گفت: ۷ روز بررسی استیضاح به پایان رسیده و استیضاح در اختیار هیات رئیسه است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و دولت در خدمت به مردم و حل مشکل هم دل و هم‌افزا هستند، اگر روزی مجلس به این نتیجه می‌رسد که وزیری استیضاح شود راه حل مشکلات در این است.

قالیباف گفت: هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و کمک به دولت نیست به معنای اختلاف نیست، هر یک از قوا باید مسئولیت پذیر باشند و وظایف لوس نشود.

قالیباف افزود: یکی از وزارت خانه های سنگین، وزارت صمت است. تشخیص مجلس این بود که باید استیضاح انجام شود امروز ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست استیضاح هستند و استیضاح قابل اعلام وصول است.

او ادامه داد: با رئیس‌جمهوری، معاون اول و وزیر مربوط صحبت کردیم. رئیس‌جمهوری به این جمع‌بندی رسیدند که این وزارتخانه نیازمند تجدید نظر و تبدیل به دو وزارتخانه است و با یک لایحه این مووضع حل می‌شود.

قالیباف گفت: چون دولت به این نتیجه رسیده است، به صورت خصوصی با سیاهکلی و ۱۶ نماینده دیگر صحبت کردم، چون دولت خودش تصمیم به اصلاح گرفته درخواست دارم که ۲ ماه به دولت فرصت بدهیم.از دوستانی که این خواهش را قبول کردند تشکر می‌کنم./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.