کاهش قیمت سمعک به‌‎زودی

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: سوابق ترخیص سمعک طی ۴ سال اخیر نشان می‌دهد که نیاز واقعی کشور حدود یک چهارم میزان اعلامی انجمن شنوایی سنجی است که ارایه توضیحات در این باره را خواستار شده ایم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ “روح الله مزینانی” افزود: سمعک به میزان کافی تأمین و ترخیص شده و از واردات برخی سمعک‌های گران قیمت و لوکس جلوگیری شده است.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: قیمت سمعک‌های مورد نیاز مددجویان عزیز با شیب مناسبی در حال کاهش است؛ بطوری که در برخی موارد این کاهش قیمت تا ۳۰ درصد کاهش ارزی می‌رسد و به عنوان نمونه قیمت ارزی یک سمعک پارسال ۱۸۸ یورو بوده و امسال با توجه به بازمهندسی انجام شده برای تعدیل قیمت و تنظیم سهم بازار به حدود ۱۴۴ یورو رسیده است.

“روح الله مزینانی” از کاهش بیشتر قیمت سمعک طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: شرکت‌ها ملزم به درج قیمت‌های مصوب روی بسته بندی سمعک شده اند ضمن آنکه قیمت‌ها در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به روز رسانی می‌شود و به اطلاع عموم می‌رسد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه وظیفه سازمان غذا و دارو تامین کالای پزشکی مورد نیاز کشور با قیمت و کیفیت مناسب است، گفت: ۱۲ تامین‌کننده سمعک داریم و با بازمهندسی صورت گرفته، سهم بازار، قیمت آن نیز تعدیل می‌شود و برای انحصار زدایی قیمت سمعک روی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به نشانی وب سایت www.imed.ir اعلام شده است.

“روح الله مزینانی” خاطرنشان کرد: هم اکنون به اندازه ۵ ماهه نیاز کشور سمعک از گمرک ترخیص و یا در گمرک موجود است و برای ثبت سفارش‌های جدید تأمین ارز خواهد شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از رئیس انجمن شنوایی سنجی خواست که اعضای خود را ملزم کنند قیمت‌های اعلامی را رعایت کنند و با رعایت ضوابط فاکتور پیگیر اصلاح امور باشد، هرچند سازمان غذا و دارو نیز با طراحی ضوابط الکترونیکی و بازمهندسی نظارت این موضوع را به صورت قانونی پیگیر و جلوی تخلفات را خواهد گرفت./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.