محکومیت حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین

کیوسک، نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ سه‌شنبه 28 ژوئن 2022

حمله موشکی روز دوشنبه روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک اوکراین، عکس یک و گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است؛ در این حمله دستکم 13 غیرنظامی کشته شده‌اند. این گزارش همچنین به شکست سیاست اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه، در متوقف‌کردن جنگ اشاره کرده است.

شهروندآنلاین- رسانه‌های اوکراینی پیشتر گزارش داده بودند یک مرکز خرید بزرگ در شهر «کِرِمنچوک» واقع در استان پوتاوا هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته است. مقامات این شهر می‌گویند در این مرکز خرید حداقل یک‌هزار نفر حضور داشتند که هدف دو موشک روسی قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر دیگر مجروح شدند. دولت روسیه هنوز درباره این حمله پاسخی نداده است. سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «روسیه باید پاسخگوی این اقدامات باشد. فرانسه از مبارزه با معافیت از مجازات در اوکراین حمایت می‌کند.» سران کشورهای عضو گروه هفت که در آلمان گردهم آمدند، گفتند که تحریم‌ها علیه روسیه را تا زمانی که لازم باشد، حفظ خواهند کرد و فشار بین‌المللی بر مسکو را تشدید خواهند کرد.

 

نیویورک‌تایمز

حمله موشکی روز دوشنبه روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک اوکراین، عکس یک و گزارش اصلی نیویورک تایمز است؛ در این حمله دستکم 13 غیرنظامی کشته شده‌اند. این گزارش همچنین به شکست سیاست اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه در متوقف‌کردن جنگ اشاره کرده است.

 

دیلی‌میل

دیلی‌میل در مورد مطالبات حقوقی اصناف مختلف به‌ویژه کارکنان شبکه‌های ریلی و خطوط هوایی گزارش می‌دهد و خاطرنشان می‌کند که اگر وزرا به آنها پاسخ ندهند، ممکن است کناره‌گیری‌های احتمالی در عرض چند ماه رخ دهد.

 

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد که ناتو قرار است تعداد نیروهای آماده‌باش خود را به 300هزار نفر افزایش دهد که هفت برابر بیشتر از سطح فعلی است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف دفاعی نیز اعلام کرده که به‌عنوان بخشی از حرکت به سمت «دفاع کامل از قلمرو متحدان»، افزایش نیرو در نزدیکی روسیه خواهد بود.

 

دیلی‌اکسپرس

روزنامه دیلی‌اکسپرس با محکوم‌کردن حمله «وحشتناک» به غیرنظامیان در اوکراین توسط جانسون که به گفته او «عمق ظلم» رئیس‌جمهوری روسیه را نشان می‌دهد، صفحه اول را پیش برده است. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که حداقل 50 نفر در این بمب‌گذاری مجروح شدند که نخست‌وزیر انگلیس آن را به‌عنوان «جنایت علیه بشریت» طبقه‌بندی کرد.

 

تایمز

به گزارش تایمز، نخست‌وزیر بوریس جانسون گفته است که ولادیمیر پوتین تاوان وحشی‌گری خود را خواهد پرداخت. جانسون در سخنان خود در اجلاس G7 در آلمان همچنین خاطرنشان کرد که این حمله باعث تقویت عزم اروپا برای ادامه حمایت از اوکراین می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.