معمای قتل یکی از مدیران سابق شهرداری در گیشا

سارق به خانه این پیرزن حمله کرد و او را کتک زد

پیرزن ثروتمند از سوی سارق خانه‌اش در منطقه گیشا، هدف ضرب‌وجرح قرار گرفت و جان خود را از دست داد. این زن 71 ساله یکی از مدیران سابق شهرداری بود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ ساعت 22:30 دوشنبه شب‌گذشته ششم تیرماه، مرگ یک پیرزن تهرانی در خانه‌ای در منطقه گیشا در پی سرقت از منزل به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری 137 کوی نصر و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی همراه با محمد‌تقی شعبانی، بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرائم جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

امدادگران اورژانس، عملیات نجات را آغاز کردند اما اقدامات درمانی فایده نداشت و پیرزن 71 ساله جان باخت. بررسی‌های اولیه ماموران کلانتری مشخص کرد، یک سارق با سلاح سرد و ایجاد رعب‌ و وحشت وارد خانه شده و در حضور پرستار خانگی، مقتول را هدف ضرب‌وجرح قرار داده است.

از سوی دیگر تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نشان داد، سارق پس از ضرب‌وجرح مقتول، اقدام به سرقت فرش ابریشم و لوازم باارزش خانه‌ کرده و متواری شده است. کارآگاهان هنگامی که متوجه شدند اطراف خانه مورد‌نظر به دوربین‌های مداربسته مجهز است، به بازبینی فیلم‌ها پرداختند و موفق به رصد قاتل شدند. همچنین تجسس‌های بعدی نشان داد که متوفي يكي از مديران سابق شهرداري بوده است. او سال‌ها قبل بازنشسته شده و در آپارتمان خود به تنهايي زندگي مي‌كرد. این در حالی بود که این پیرزن، از 40 روز قبل زني را به عنوان پرستار خانگي استخدام کرده بود.

اظهارات پرستار خانگی

بلافاصله این پرستار تحت بازجویی و تحقیق قرار گرفت. او به ماموران گفت: «حدودا ساعت 22:30 زنگ خانه را زدند. مرد جوانی ادعا کرد که از طرف شهرداري، ‌بسته‌اي براي خانم مهندس آورده است. من هم در را باز کردم، اما این مرد که ماسک به صورت داشت و شالی دور پیشانی‌اش بسته بود، دم در آمد و ناگهان چاقويي از جيبش بيرون آورد. او با تهدید وارد خانه شد. او مرا به داخل اتاق برد. بعد به سراغ پیرزن رفت و او را کتک زد. فریاد می‌زد و از صاحبخانه می‌خواست که جای طلاها را بگوید. در این میان صاحب‌کارم بیهوش شد. سارق ترسید و از من خواست به اورژانس زنگ بزنم خودش هم يك فرش دستباف گرانقيمت را سرقت كرد و رفت.»

تحقیقات در این خصوص آغاز شد و بازپرس در گام نخست، دستور بازداشت این پرستار جوان را به اتهام اهمال در مراقبت از منزل و پیرزن و معاونت در قتل  صادر کرد. چراکه اظهارات این زن ضدونقیض بود و دوربین‌ها نیز نشان می‌داد که این زن، 40 دقيقه قبل از حادثه، جلوی در با سارق گفت‌وگو داشته است.

در حال حاضر نیز به دستور محمدتقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جرائم‌ جنایی، جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی هم برای کشف ابعاد پنهان پرونده وارد عمل شده‌اند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.