رکورد جدید مصرف برق زده شد

میزان مصرف برق کشور با عبور از ۶۶ هزار مگاوات به کانال خطرناک ۶۶ هزار و ۹۸ مگاوات رسید

امروز سه‌شنبه 7 تیر، مصرف برق در حالی از ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد که روزهای گرم‌تر هنوز در پیش است و نیاز مصرف را بیش از این خواهد کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: نیاز مصرف برق کشور امروز به ۶۶ هزار و ۹۸ مگاوات رسید که نسبت به روز گذشته (دوشنبه) حدود ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته و آمارها حاکی از آن است که نیاز مصرف برق کشور امروز نسبت به روز مشابه سال گذشته نیز ۵/۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

با پیش‌بینی افزایش چشمگیر دما در چند روز آینده در سطح کشور، که در واقع هر یک درجه افزایش دما حدود یک هزار مگاوات بر بار شبکه می‌افزاید و فشار مضاعف بر تجهیزات نیروگاهی و شبکه‌های انتقال و توزیع وارد می‌کند.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرد:‌ اکنون ضروری است که اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف با جدیت دنبال شود که از جمله این اقدام‌ها می‌توان به رعایت ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ است اشاره کرد.

در این ساعت‌ها با اقدام‌های ساده‌ای چون تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ذکر شده می‌توان با همکاری مردم و تلاش مجموعه صنعت برق، انرژی الکتریکی مورد نیاز کشور در ایام اوج بار را به صورت پایدار و مطمئن تامین کرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.