پیگیری وضعیت کار ۲۰ هزار امدادگر در دیدار نمایندگان مجلس با دکتر کولیوند

24 نماینده مجلس عضو داوطلب هلال‌احمر شدند

نمایندگان عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه با حضور در دفتر رئیس جمعیت هلال‌احمر، نشست این فراکسیون را با محوریت رفع مشکلات امدادگران و نجاتگر هلال‌احمر، برگزار کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛در این نشست دکتر کولیوند گزارشی از سفر خود به ژنو در هفته گذشته و شرکت در نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون جمعیت های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر ارائه کرد و دیپلماسی فعال بشردوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را دفاع در مقابل ظلم‌هایی دانست که تحریم‌های غرب بر عموم مردم ایران روا می‌دارد.

کولیوند از ظرفیت داوطلبی عظیم هلال احمر گفت و توضیح داد: اکنون جمعیت هلال احمر بیش از ۲ میلیون عضو داوطلب در کشور دارد که ۱۲۰ هزار نفر از آن‌ها از نخبگان جامعه در بخش‌های مختلف هستند و این اعضا علاوه بر اینکه آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند، در ترویج آموزش همگانی مواجهه با مخاطرات در جامعه نقش موثری بازی می‌کنند. در نتیجه تاب‌آوری جامعه در مواجهه با سوانح افزایش می‌یابد‌.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه، کمبود اقلام ضروری در انبارهای امدادی و فرسوده بودن ناوگان لجستیک و خودروهای امدادی، آمبولانس و فرماندهی را مهم‌ترین مشکلات هلال احمر در بخش تجهیزات و امکانات دانست.

کولیوند، ناوگان بالگردی جمعیت هلال احمر را فرسوده و کمتر از نیاز خواند و گفت: برنامه‌ مشخصی را برای امداد هوایی تدوین و به وزیر کشور تقدیم کرده‌ایم. براساس این برنامه هلال احمر ایران به ۵۵ بالگرد، مجهز به امکانات پرواز در شب نیاز دارد تا بتواند حداقل پوشش امدادی لازم در پهنه کشور را ایجاد کند.

تلاش مجلس برای رفع مشکلات امدادگران

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز و رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در سخنان آغاز این نشست از حضور جهادی رئیس جمعیت هلال احمر در مجامع بشردوستانه بین‌المللی تقدیر کرد و اهدای نشان «هانری داویسون»، عالی‌ترین نشان فدراسیون جمعیت‌های بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب‌سرخ به هلال احمر کشورمان را به دکتر کولیوند تبریک گفت.

میرتاج‌الدینی در ادامه از تلاش خود و همکارانش برای استخدام نجاتگران هلال احمر گفت و تاکید کرد: همکاری با مجموعه هلال احمر برای رفع مشکلات این نهاد بزرگ و خدمتگزار، کمک مستقیم به مردم است وپیگیری وضعیت امدادگران و تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتن آن‌ها موجب رضایتمندی مردم کشور خواهد بود.

در این جلسه همچنین سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا تاکید کرد: طرح استخدام امدادگران هلال‌احمر تهیه شده و جذب ۲۰ هزار امدادگر تعیین تکلیف خواهد شد.

24 نماینده مجلس عضو داوطلب هلال‌احمر شدند

موضوع تقویت مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور از دیگر محورهای این نشست بود و علی اصغر باقرزاده نماینده بابلسر و فریدونکنار و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این خصوص گفت: خدمات درمانی، بزرگترین فعالیت روزمره هلال احمر است و مراکز درمانی جمعیت در خارج از کشور نیز سفیران بشردوستی و فرهنگی ما هستند.

همچنین سید مسعود خاتمی نماینده گلپایگان و خوانسار که خود از روسای اسبق جمعیت هلال احمر بوده‌است، تاکید کرد: در یک قرن سابقه فعالیت جمعیت از شیروخورشید تا هلال‌احمر، کادر درمان این جمعیت بیشترین خدمات مستمر را به مردم داشته‌ و بهداشت، درمان و توانبخشی پرچمدار تاریخ و سابقه خدمت‌رسانی جمعیت در ایران است.

در این نشست که از ساعت ۱۹ آغاز و تا ۲۲ ادامه داشت، نمایندگان حاضر با پوشیدن لباس هلال‌احمر، عضو داوطلب این جمعیت شدند و با امدادگران جمعیت در سراسر کشور اعلام همبستگی کردند./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.