کاهش نگران‌کننده داوطلبان ریاضی در کنکور

معاون وزیر علوم درباره کاهش شمار داوطلبان رشته علوم ریاضی در آزمون سراسری هشدار داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ علی خیرالدین پس از بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه سمنان گفت: تعداد ثبت نام کنندگان کنکور آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر است که از این تعداد ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

او افزود: این آمار نشان می‌دهد داوطلبان بخش علوم ریاضی و فنی حدود ۹ درصد، علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، هنر ۱۱ درصد و زبان‌های خارجی ۱۳ درصدهستند و این آمار یعنی استقبال از گروه علوم تجربی به شدت بالاست، ولی رشته علوم ریاضی که در سال‌های گذشته تا ۲۵ درصد آمار داوطلبان را به خود اختصاص می‌داد حالا به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: این موضوع زنگ خطری است و پیشگیری از عواقب و چاره اندیشی درباره آن در دستور کار وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفته است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم همچنین از اجرای طرح دستیار فناوری هم خبر داد و گفت: در این طرح دانشجویان متقاضی می‌توانند به مدت شش ماه در شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناور و واحد‌های صنعتی مهمان شوند و فعالیت‌های حرفه‌ای، فناوری و نوآوری انجام دهند و حداقل حقوقی هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته خیرالدین، این حقوق برای دانشجوی مقطع کارشناسی، یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و دکترا ۳ میلیون تومان است.

او از استقبال مطلوب دانشجویان و واحد‌های دانش بنیان از این طرح حبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار دانشجو و ۲۵۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.