والیبال ایران معجزه می‌خواهد و رنج!

بررسی شرایط تیم ملی ایران برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌های جهان

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دور از لیگ ملت‌های جهان کار سختی برای صعود خواهد داشت، اما ناامید نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، تیم والیبال ایران که با ترکیبی کاملا جوان و تازه‌ وارد رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان شد، در شروع کار نتوانست نتایج چندان خوبی به دست آورد. از این رو، انتقادها از تیم ایران بالا گرفت. قبل از شروع هفته اول لیگ ملت‌ها، حداقل سه پیروزی برای تیم ملی والیبال ایران کنار گذاشته بودیم و‌ این امید وجود داشت که حتی ژاپن را هم شکست دهیم تا با چهار پیروزی پا به هفته دوم مسابقات بگذاریم. با این‌ حال، شاگردان بهروز عطایی در دو مسابقه مقابل چین و استرالیا به پیروزی رسیدند، اما دو باخت 3 بر صفر به هلند و مخصوصا ژاپن شرایط را برای ایران پیچیده کرد.

انتظار می‌رفت که هفته دوم را با برد مقابل بلغارستان آغاز کنیم، اما حریف میزبان مسابقات نشدیم تا بلغارها اولین پیروزی خود در VNL را برابر ایران کسب کنند. در ادامه اما ورق برای سروقامتان برگشت و تیم جوان ایران اولین باخت آمریکا را آن هم با نتیجه 3 بر صفر رقم زد. اگرچه در مسابقه بعدی مقابل برزیل شکست خوردیم، اما تیم ملی مقابل یکی از قدرت‌های جهان عملکرد قابل قبولی داشت. در نهایت هفته دوم لیگ ملت‌ها به شیرین‌ترین شکل ممکن برای ما پایان یافت، چرا که با ارائه عملکردی قدرتمندانه 3 بر صفر کانادا را شکست دادیم.

شرایط جدول مسابقات چگونه است؟

هشت تیم (با احتساب میزبان که ایتالیاست) جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات را کسب خواهند کرد. ایران در حال حاضر با کسب 4 برد در رده هشتم جدول قرار گرفته است. این در حالی است که هلند و برزیل با پنج برد بالای ایران هستند. ایتالیا، ژاپن و آمریکا با 6 پیروزی در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند. همچنین فرانسه و لهستان با 7 برد جایگاه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

هفته آخر برای ایران حیاتی است

مسابقات هفته سوم برای ایران در گدانسک لهستان برگزار خواهد شد. ایران در مسابقه اول خود به مصاف میزبان یعنی تیم قدرتمند لهستان می‌رود که این روزها با گربیچ در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد و به دنبال گرفتن جایگاه فرانسه در صدر جدول است. البته ایران همیشه مقابل لهستان نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشته که امیدواریم هفته آینده نیز این اتفاق رخ دهد.

در دیدار دوم هفته پایانی ایران به مصاف ایتالیا خواهد رفت؛ یکی دیگر از قدرت‌های والیبال دنیا که با دی جورجی متحول شده است. ایتالیا با توجه به میزبانی مرحله نهایی، قطعا در دور بعدی نیز حضور خواهد داشت، اما به خاطر مسائل مربوط به رنکینگ، آنها قطعا در هفته آخر با تمام قدرت ظاهر خواهند شد.

در سومین بازی این هفته مقابل اسلوونی قرار می‌گیریم؛ تیمی که با سه برد در جایگاه دهم قرار دارد؛ اسلوونی نیز اندک امیدی به صعود برای خود متصور است و با توجه به نزدیکی جایگاه آنها به ایران، ما محکوم به شکست آنها هستیم.

در آخرین و احتمالا حساس‌ترین جدال هفته پایانی، ایران به مصاف صربستان خواهد رفت. تیم ایگور کولاکوویچ همچون ایران ۴ بازی را برده است، بنابراین مسابقه دو تیم حکم مرگ و زندگی دارد؛ البته نتایج رقم‌خورده برای ایران و صربستان می‌تواند در میزان حساسیت این مسابقه تاثیرگذار باشد.

نیاز به تلاش مضاعف و یک معجزه!

تیم ملی والیبال ایران حالا در شرایط سختی قرار گرفته است. شاگردان بهروز عطایی نتایجی کاملا سینوسی به دست آورده‌اند و از حالا هیچ‌ کس نمی‌داند که آنها چگونه مسابقات را به پایان می‌رسانند. تیمی که مقابل ژاپن شکست خورده و آمریکا را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده، اصلا قابل پیش‌بینی نیست.

اگرچه اعضای تیم ملی والیبال بارها تاکید داشتند که رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان برای ایران یک تورنمنت تدارکاتی است و زیاد از بعد نتیجه برایشان اهمیت ندارد، اما به هر حال رویارویی با غول‌های والیبال دنیا برای علاقه‌مندان به والیبال ارزشمند است.

همین حالا والیبال‌دوستان ایران امیدوارند در هفته پایانی نیز نتایج خوبی به دست بیاید. در هفته‌ای که برای ایران بسیار دشوار خواهد بود، شاگردان عطایی امیدوار به موفقیت و معجزه هستند، اما این نفرات نشان داده‌اند که می‌توانند کارهای بزرگ هم انجام بدهند و مثل نسل قبلی والیبال که بسیار مورد توجه بودند، در مسیر موفقیت‌های آینده قرار بگیرند.

آیا تیم ملی والیبال می‌تواند به دور نهایی لیگ ملت‌های جهان صعود کند؟

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.