هشدار زرد؛ احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی

سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح زرد از خیزش گردوخاک و طوفان شن در بستر رودخانه‌های خشک شده خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش گرادیان فشاری از بعدازظهر امروز چهارشنبه هشتم تیرماه آغاز شده و تا بعدازظهر شنبه یازدهم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه وزش بادشدید (در نیمه شرقی در اواخر شب و صبح)، خیزش گردوخاک، در مناطق مستعد طوفان گردوخاک و در بستر رودخانه‌های خشک شده طوفان شن پیش‌بینی شده است.

امروز چهارشنبه شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال شرق کرمان و نوار شرقی سمنان درگیر این سامانه می‌شوند.

روز پنجشنبه این سامانه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان رضوی، نوار شرقی سمنان و شمال شرق کرمان فعال است.

خراسان جنوبی، نیمه جنوبی و نوار شرقی خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی خوزستان و نوار غربی ایلام روز جمعه و خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، شمال شرق اصفهان، نیمه غربی خوزستان و غرب ایلام نیز روز شنبه درگیر این سامانه می‌شوند.

اثر مخاطره کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و نهال‌ها، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک توصیه کرده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.