ترامپ مشوق هواداران مسلح برای حمله به کنگره/20 سال حبس برای جنایت جنسی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 29 ژوئن 2022

یکی از دستیاران سابق کاخ سفید شهادت داد ترامپ هواداران مسلح خود را برای حمله به کنگره تشویق کرد. اسکاتلند دومین همه‌پرسی استقلال از بریتانیا را برگزار می‌کند. دادگاهی در نیویورک حکم ۲۰ سال زندان برای زنی انگلیسی صادر کرد که برای اپستین، میلیاردر آمریکایی، دلالی جنسی می‌کرد.

فرشته کیانی_شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و دیلی‌میرور به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«دستیار شهادت داد ترامپِ خشمگین، تشویق به خشونت کرد و به دنبال پیوستن به اوباش بود» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «دستیار سابق کاخ سفید سه‌شنبه با شهادت علنی در مورد حمله 6 ژانویه، گفت رئیس‌جمهوری پیشین، دونالد جی. ترامپ، با آگاهی از اینکه هوادارانش مسلح هستند و خطر خشونت وجود دارد، اصرار داشت آنها به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند و به‌دنبال پیوستن به آنها در آنجا بود…»

تصویر اصلی کاسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، را در برابر کمیته‌ای نشان می‌دهد که درباره شورش هواداران ترامپ در ششم ژانویه 2021 و حمله آنان به ساختمان کنگره، بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 تحقیق می‌کند. این کمیته ماه آینده حداقل دو جلسه استماع علنی دیگر برگزار خواهد کرد.

گاردین

«استورجن  در تلاش  برای رفراندوم  جدید در اواخر 2023 » عنوان گزارش اصلی گاردین است. در این گزارش آمده: «نیکلا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند، با این اقدام (برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال) خود را در آستانه برخورد با داونینگ استریت (دولت بریتانیا) قرار داده است. او از قاضیان خواسته در مورد اینکه آیا همه‌پرسی مشورتی جدید بدون مجوز لندن قانونی است، حکم کنند. این گزارش گفته او قصد دارد همه‌پرسی را با همان سوال در رأی‌گیری سال 2014 برگزار کند: «آیا اسکاتلند باید کشوری مستقل باشد؟»

(نیکلا استورجن، سه‌شنبه، 28 ژوئن، از برنامه دولت تحت اداره‌اش در برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در تاریخ ۱۹ اکتبر سال ۲۰۲۳ خبر داد. لندن می‌گوید یک‌بار در سال ۲۰۱۴ همه‌پرسی استقلال با اختلاف ۱۰ درصد به نفع مخالفان آن به پایان رسید و دلیلی برای برگزاری مجدد آن وجود ندارد.)

دیلی‌میرور

برخی از روزنامه‌های بریتانیایی از جمله دیلی‌میل، دیلی اکسپرس، مترو و دیلی‌میرور گزارش اصلی خود را در روز چهارشنبه به صدور حکم 20 سال زندان برای گیلین مکسول، شهروند سرشناس بریتانیایی، به جرم همدستی در قاچاق دختران زیر سن قانونی برای سوءاستفاده جنسی جفری اپستین، سرمایه‌دار درگذشته آمریکایی، اختصاص دادند.

«اندرو هدف بعدی است» عنوان گزارش اصلی دیلی‌میرور است. به گفته این روزنامه، بعد از محکوم شدن گیلین مکسول، شریک اتهامات جنسی جفری اپستین، شاهزاده اندرو (دومین پسر ملکه) «هدف بعدی» دادستان‌های ایالات متحده است. در این گزارش آمده شاهزاده اندرو، دوک یورک، ممکن است هدف تحقیقات FBI در مورد دوستی‌اش با جفری اپستین باشد.

(سال گذشته زنی به نام ویرجینیا جوفری در دادگاهی در منهتن آمریکا از شاهزاده اندرو به اتهام آزار جنسی شکایت کرد. او گفت که اپستین او را در ۱۷ سالگی در اختیار شاهزاده اندرو قرار داده است. اندرو ژانویه ۲۰۲۲ از دادگاه درخواست کرد شکایت را رد کند، اما قاضی درخواستش را رد کرد. سپس کاخ باکینگهام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اندرو باید تمام عناوین نظامی و حمایت‌های سلطنتی را به ملکه بازگرداند. اندرو با پرداخت مبلغی سنگین روند محاکمه در آمریکا را متوقف کرد، اما ‌‌آسیب جدی به اعتبار خانواده سلطنتی زد.)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.