دومین راهپیمایی زنان علیه ترامپ

اعتراض به سیاست‌های زن‌ستیزانه جمهوری خواهان

ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان آمدند و علیه ترامپ و نامزد پیشنهادی او برای دیوان عالی اعتراض کردند. راهپیمایی با الهام از حرکت مشابهی در سال ۲۰۱۷ برگزار شد که برای اعتراض به آغاز کار ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شکل گرفته بود

شهروند آنلاین: دفاع از حقوق زنان، اعتراض به سیاست‌های زن‌ستیزانه دونالد ترامپ و شتاب جمهوری‌خواهان برای انتخاب جانشینی برای روث بیدر گینزبرگ، قاضی لیبرال و مورد احترام دیوان عالی ایالات متحده محور اصلی حرکت‌هایی بود که در چند شهر امریکا زیر عنوان “راهپیمایی زنان” برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه، بامداد امروز به نقل از برگزارکنندگان این راهپیمایی گزارش داده که بیش از صد هزار نفر در ۴۳۰ برنامه مختلف اعتراضی شرکت کرده‌اند.

بنابر این گزارش راهپیمایان که اغلب زن بودند در واشنگتن و چند شهر دیگر ایالات متحده علیه انتخاب مجدد دونالد ترامپ و تائید نامزد مورد نظر او، ایمی کنی برت برای عضویت در دیوان عالی اعتراض کردند.

ترامپ و حامیانش در حزب جمهوری‌خواه که اکثریت کرسی‌های سنا را در اختیار دارند، می‌کوشند انتخاب جانشین قاضی گینزبرگ پیش از انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ که در روز ۳ نوامبر برگزار می‌شود، انجام گیرد.

مطابق قانون اساسی آمریکا قاضیان دیوان عالی به پیشنهاد رئیس جمهوری و پس از تائید مجلس سنا انتخاب می‌شود. این سمت مادام‌العمر است مگر قاضی خود کناره‌گیری کند یا اکثریت کنگره او را استیضاح کنند و از کار کنار بگذارد.

مطابق برخی گزارش‌ها گینزبرگ ابراز تمایل کرده بود که جانشین او را برنده انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ پیشنهاد کند اما ترامپ و جمهوری‌خواهان خواهان انجام این کار پیش از انتخابات هستند.

راهپیمایی روز شنبه زنان با الهام از حرکت مشابهی در سال ۲۰۱۷ برگزار شد که برای اعتراض به آغاز کار ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شکل گرفته بود. در آن زمان حدود سه میلیون نفر علیه ترامپ دست به تظاهرات زدند، اما اکنون به دلیل شیوع کرونا اغلب تجمع‌های اعتراضی با شرکت‌کنندگان کمتری برگزار شده است.

مطابق نظرسنجی‌ها، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبر از حریف خود دونالد ترامپ پیشی گرفته، اما تجربه رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که هفته‌های آخر نزدیک به انتخابات می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.