باقری و مورا در تماس خواهند بود

انریکه مورا: به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد/مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده است

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد

به گزارش شهروند آنلاین؛ معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب پس از دیدار با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در حساب کاربری خود در توئیتر این مطلب را نوشت. 

مورا افزود: دو روز مذاکرات فشرده در مورد برجام در دوحه قطر داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده امید به آن داشت بدست نیامده است. ما با فوریت بیشتر برای بازگرداندن یک توافق مهم در زمینه عدم اشاعه و ثبات منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.

 

در مورد مرحله بعدی گفتگوهای احیای برجام، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود
 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم درباره مذاکرات احیای برجام در قطر در صفحه توئیتر خود نوشت: گفتگو‌های فشرده‌ای طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت انریکه مورا در دوحه برگزار شد. نظرات و پیشنهاد‌های عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد. وی افزود: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.

 

مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده است

در همین راستا محمد مرندی مشاور هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان گفت: مذاکرات دوحه شکست نخورده است.

به گزارش المیادین، مرندی افزود: انتظار نمی‌رفت که مذاکرات با یک راهکار مثبت، تنها در دو روز به پایان برسد.

وی با بیان اینکه ما اظهارات رسانه‌ای مقام‌های آمریکا را جدی نمی‌گیریم، گفت: آمریکایی‌ها باید تضمین‌هایی را که ایران می‌خواهد ارائه دهند تا مطمئن شویم که مانند گذشته از پشت به ما خنجر نمی‌زنند.

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد، اروپایی‌ها امروز بیشتر به ایران توجه دارند؛ چراکه به دلیل جنگ در اوکراین به نفت آن نیاز دارند.

مرندی با اشاره به اینکه مذاکرات در دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: باید تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم دوباره توافق هسته‌ای را اجرا کنیم.

وی گفت: پس از تعلیق مذاکرات وین، ارتباطات متوقف نشد اما آنچه در دو روز گذشته شاهد بودیم مذاکرات متمرکز بود.

مشاور هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، افزود: بایدن تحت فشار شدید مخالفان توافق است اما در عین حال از بحران انرژی و نفت رنج می‌برد و خواهیم دید که کفه ترازو به کدام طرف سنگینی خواهد کرد.

مرندی در پایان گفت که فشار اروپا برای ترغیب آمریکایی‌ها به برداشتن گام‌های جدی افزایش می‌یابد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.