استقرار نجاتگران در 400 نقطه پرخطر ساحل مازندران

تمرکز هلال‌احمر مازندران بر کاهش غریق در سواحل است

یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های هلال احمر مازندران در روزهای تعطیل تابستان که امسال به‌صورت ویژه و با مهار سونامی کرونا برجسته شده است «مشارکت در طرح کاهش غریق در ساحل استان » است

به گزارش شهروند آنلاین؛تعطیلات تابستانی از آن روزهای ویژه سال است که تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران دست به دست هم می‌دهند تا میهمانان استان با آرامش خاطر و آسایشی دل انگیز سفرهای تابستانی خود را به پایان برساند و با خاطره ای خوش از میزبانی ساکنان مهربان دیار علویان به خانه و کاشانه خود بازگردند. آرامش و آسایشی که در گرو مسئولیت پذیری و تعامل بین بخشی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است که هر چه بیشتر باشد خدمات دهی به مسافران بیشتر و حوادث ناگوار کمتر خواهد بود. یکی از سازمانهایی که همواره در خط مقدم خدمت ‌رسانی حضور دارد، جمعیت هلال احمر است که به خاطر داوطلبانه‌ بودن خدماتش، محبوبیت دوچندانی در نگاه مردم دارد. 
از این رو یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های هلال احمر مازندران در روزهای تعطیل تابستان که امسال به‌صورت ویژه  و با مهار سونامی کرونا برجسته شده است «مشارکت در طرح کاهش غریق در ساحل استان » است.مقوله بسیار مهمی که اهمیت آن را زمانی درمی یابیم که بدانیم هدف نهایی بیش از 80 درصد از10 میلیون میهمان و گردشگر تابستانی استان مازندران ، حضور در ساحل و استفاده از دریا به عنوان موهبتی الهی و مفرح است. با این وجود سالهاست که موهبت دریا  به علت برخی کاستی ها و ناهماهنگی ها ،برای شماری از مسافرین و خانواده های آنان به نقمتی عذاب آور و خاطره ای سیاه تبدیل شده است.
مشارکت هزار نجاتگر و امدادگر
مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اشاره به مشارکت فعال این جمعیت در اجرای طرح امدادونجات ساحلی گفت: به منظور اجرای طرح کاهش غریق در ساحل استان از اول تیرماه بیش از یکهزار نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودروهای نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.
دکتر غلامعلی فخاری با بیان اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران ، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای جمعیت هلال احمر می شود افزود:در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.
استقرار نجاتگران در 400 نقطه پرخطر
وی تصریح کرد؛ امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران بیش از 400 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند .
دکتر فخاری گفت: در همین راستا و پیرو رایزنی و مذاکرات استاندارمازندران با رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر تقویت ناوگان امدادی در اجرای طرح امدادونجات ساحلی ، 10 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل از سایراستانها در این طرح مشارکت کرده اند.
ضرورت توجه به توصیه های امدادی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌ها ی نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.
وی با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار کثیری از مسافرین به استان و نوار ساحلی مازندران تاکید کرد: هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.
 به هر تقدیر، تلاش خستگی ناپذیر مجموعه ای از انسانهای پاک سرشت و نیک اندیش اعم از نجاتگران بی ادعای جمعیت هلال احمر و ناجیان صبور و دریادل  که از بام تا شام بر روی ماسه های داغ ساحل و در هوای شرجی و سوزان حضوری تحسین برانگیز و متعهدانه دارند مصداق بارز عزمی است که خاستگاه آن را باید فراتر از آیین نامه و دستورالعمل و حق الزحمه های ناچیز بلکه در تعالیم ناب دین مبین اسلام و منشور بشردوستانه جمعیت هلال احمر احمرجست‌وجو کرد./ روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان مازندران

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.