بازخوردهای بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان می‌تواند گام مثبتی باشد و مسیر مذاکرات آتی را هموارتر کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ابراهیم عزیزی در رابطه با اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با الکاظمی، مبتنی بر اعلام حمایت ایران از بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض، گفت: جمهوری اسلامی در راستای تامین منافع ملی هیچگاه از مذاکره هراس نداشته و همواره در این راستا ضمن حضور مقتدرانه در صحنه‌های مذاکره، اعلام کرده به آرمان‌های خودش پایبند است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد ایران در مذاکره بر پایه امنیت ملی و مولفه‌های نظام اسلامی است، اظهار کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور می‌تواند گام مثبتی باشد و مسیر مذاکرات آتی هموارتر کند.

او ادامه داد: نتیجه بخش بودن مذاکرات با سعودی‌ها بستگی به رویکرد‌هایی دارد که از ریاض شاهد خواهیم بود؛ در واقع آنها باید درصدد تامین منافع بیگانگان در منطقه و زمینه ساز ناامنی منطقه نباشند و از مشروعیت بخشی به صهیونیست‌ها پرهیز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر ریاض سازنده و با حسن نیت وارد مذاکرات شود، ایران پذیرای مذاکرات خواهد بود، افزود: به عبارتی سعودی‌ها باید در مقام عمل حسن نیت خود را نشان دهند و بر اساس راهبردی که برای منطقه مثمرثمر باشد، از همراهی با بیگانگان در منطقه پرهیز کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع پرهیز از رفتار‌های گذشته و بازکردن پای بیگانگان در منطقه، احترام به حسن همجواری و همکاری دوجانبه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا بی عملی و رفتار‌های دوگانه از سوی به مذاکرات آسیب می‌زند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.