ثبت ماسوله در اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان

شهردار ماسوله در نشست رفع موانع ثبت جهانی و رونمائی از عضویت ماسوله دراین اتحادیه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، شهرداری ماسوله به عنوان هشتمین شهر ایران به اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان LHC پیوست.

به گزارش شهروند آنلاین؛ یوسف نیرویی افزود: ۱۲۴ شهر جهان عضو این اتحادیه بین المللی هستند و ماسوله به عنوان هشتمین شهر از ایران به این اتحادیه پیوسته است.

 

او اضافه کرد: در نامه کادوکاوا دیاسکو، شهردار کیوتو ژاپن و رئیس لیگ شهر‌های تاریخی جهان به شهردار ماسوله آمده است: با تشکر از شما برای درخواست عضویت در لیگ شهر‌های تاریخی جهان ، عضویت ماسوله در سال ۲۰۲۲ از سوی هیات مدیره تایید شد و این عضویت را به شما صمیمانه تبریک می‌گوییم.

فرماندار فومن هم در این نشست اجرای غیر اصولی خدمات آب ، برق و مخابرات و ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی را از موانع مهم ثبت جهانی ماسوله دانست و گفت: تا کنون بیش از ۷۰ درصد از موانع پیش روی ثبت جهانی ماسوله برطرف شده است.

موسی فکور افزود: تلاش براین است تا با برطرف کردن موانع باقیمانده، زمینه برای بازدید مسئولان و کارشناسان یونسکو در شهریور ماه امسال را آماده کنیم.

خلیل بهروزی فر ، نماینده فومن و شفت هم در این نشست گفت: ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله و افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهر تاریخی تاثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت پس همه ما باید برای رفع موانع ثبت جهانی ماسوله تلاش کنیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.