گلادیاتور بالاخره کم آورد و خداحافظی کرد

سیدجلال حسینی در 41 سالگی کفش‌هایش را آویخت و وارد مربیگری شد

سیدجلال حسینی بعد از سال‌ها افتخارآفرینی در فوتبال، در 41 سالگی خداحافظی کرد و وارد عرصه مربیگری شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بعد از کش و قوس‌های فراوان، سیدجلال حسینی تصمیم نهایی خود را گرفت و قبول کرد به جای بازی کردن در ترکیب پرسپولیس، روی نیمکت این تیم بنشیند و رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کند. او در حالی در ۴۰ سالگی این تصمیم را گرفت که با پایان قراردادش، صحبت‌های زیادی درباره ادامه‌ همکاری‌اش با پرسپولیس مطرح شده بود. با توجه به تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس، حسینی به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

سیدجلال حسینی بعد از حرف و حدیث‌های فراوان سرانجام با انتشار متنی در اینستاگرام خود از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.  او نوشت: «سپاس خدای را که پشتیبانم بود در این سال‌ها و قدردان زحمات و پشتیبانی تمام عزیزانی هستم که در این راه دشوار در این سال‌ها همراه من بودند. ملت ایران، خانواده، همسر و همه دوستان. خداحافظ»

حسینی سال ۱۳۸۱ با تیم ملوان رسما فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد. بعد از سه سال، از این تیم راهی سایپا شد. پیراهن نارنجی برای حسینی جوان خوش‌یمن بود و سال ۱۳۸۶ همراه با این تیم نخسین جام لیگ برتر را بالای سر برد تا این‌گونه پروژه قهرمانی سیدجلال آغاز شود. او در ادامه، سال ۸۸ راهی اصفهان شد تا با پوشیدن پیراهن سپاهان فصل جدیدی را در فوتبال خود آغاز و با کسب سه جام دیگر در لیگ برتر، موزه افتخارات خود را ارزشمندتر کند. او در سال ۹۱ به پرسپولیس آمد و بعد از دو سال پرسپولیس را ترک کرد و راهی الاهلی قطر شد.

حسینی در روزهایی از قطر به ایران بازگشت که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و با مخالفت او جایی در جمع سرخ‌ها پیدا نکرد تا راهی نفت تهران شود. بعد از یک فصل پوشدن پیراهن این تیم نفتی، حسینی سال ۹۵ بالاخره به پرسپولیس بازگشت تا روزهای رویایی خود را دوباره آغاز کند. پرسپولیس همراه با کاپیتانی حسینی، پنج دوره پیاپی به قهرمانی لیگ برتر رسید و دو بار هم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت، اما دستش از رسیدن به جام آسیایی کوتاه ماند. با این حال، کسب یک جام حذفی و سه سوپرجام ویترین افتخارات حسینی را پربارتر کرد. حسینی که در این سال‌ها نقش بی‌بدیلی در موفقیت‌های پرسپولیس ایفا کرده، لقب جالبی را هم از تن‌کاته، مربی هلندی گرفته است. این مربی هلندی که زمانی سرمربی الجزیره امارات بود، پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در نشست خبری در پاسخ به این سوال که حسینی در بازی رفت غایب بود و حالا می‌تواند به میدان برود، درباره نقش حسینی گفته بود: «مگر او سوپرمن است؟» پرسپولیس همان بازی را با گل سیدجلال حسینی با پیروزی پشت سر گذاشت تا همین جمله تن‌کاته، هواداران پرسپولیس را مجاب کند که به کاپیتان تیم‌شان لقب «سوپرمن» بدهند.

حالا حسینی کفش‌های خود را آویخته، اما او به زودی به کادر فنی پرسپولیس اضافه می‌شود تا تجربیات خود را به بازیکنان جوان منتقل کند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. امید شبستری (یار بالا بلند) می‌گوید

    درستش این بود تیتر می زدین «ترامادولی خداحافظی کرد»!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.