ادامه مذاکرات دوحه بعد از سفر بایدن به منطقه

مذاکره غیرمستقیم میان ایران و آمریکا پس از سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه ادامه خواهد یافت

شبکه بلومبرگ در گزارشی درباره مذاکرات برجامی نوشت: تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای احتمالا پس از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه در ماه جاری میلادی [تیر و مرداد] از سر گرفته خواهد شد. مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران در دوحه که با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا انجام گرفت، منجر به حل اختلافات طرفین نشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بلومبرگ در این باره گزارش داد: دو دیپلمات اروپایی که از نزدیک در جریان مذاکرات برجامی این هفته در دوحه بودند گفتند در حالی که مذاکرات پیشرفتی نداشته است، انتظار می‌رود تلاش‌ها برای احیای توافق در زمانی فراتر از ضرب‌الاجل پیشنهادی مدیرکل دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل از سرگرفته شود.

این گزارش می‌افزاید: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام در ۹ ژوئن گفت، در صورتی که مصالحه‌ای دیپلماتیک در این زمینه ظرف یک ماه انجام نگیرد، بازرسان آن نخواهند توانست فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ذیل توافق راستی‌آزمایی کنند و این خود ضرب‌الاجلی برای مذاکرات تعیین کرد.

همچنین در این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند فرصت باقی‌مانده برای مذاکرات اندک است با توجه به این که سرعت فعالیت‌های هسته‌ای ایران به گونه‌ای افزایش یافته که خطر ناکارآمد شدن توافق اصلی را در بر دارد.

در گزارش این شبکه آمده است: شخص سومی که در جریان این مذاکرات بوده است، گفت که این مذاکرات احتمال دارد در قطر و پس از سفر بایدن ازسرگرفته شود./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.