ضرب‌الاجل یک فرماندار برای تعیین تکلیف سگ‌های ولگرد

فرماندار قم گفت ظرف یک هفته آینده باید وضعیت سگ‌های ولگرد به نحو مطلوبی مدیریت شود

عباس ذاکریان ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: وظیفه مدیریت سگ‌های ولگرد در محدوده حریم شهری بر عهده شهرداری، در سطح روستاها بر عهده دهیاری‌ها، و در محدوده‌های مسقف و بسته مانند شهرک‌های صنعتی و واحدهای دامپروری بر عهده مالکان است و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در یکی از مکان‌ها باید یکی از این سه گزینه پاسخگو باشند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ذاکریان تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان در خصوص عدم اجرای مصوبات جلسات مرتبط با مدیریت سگ‌های ولکرد هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت. غذا دادن به سگ‌های ولگرد طبق مصوبات استانی در داخل حریم شهر ممنوع است و انجمن‌ها و گروه‌های حامی حیوانات به همراه سایر مردم صرفا در سایت ویژه البرز می‌توانند به این حیوانات خوراک بدهند.

او یادآور شد: ضعف در مدیریت سگ‌های ولگرد به بهانه کمبود و یا نبودن بودجه وجه پذیرفتنی نیست و نمی‌توان از کنار امنیت و آرامش روانی مردم بخاطر برخی توجیه‌های دستگاهی عبور کرد.

فرماندار قم همچنین تاکید کرد: تمام عواقب و مشکلات احتمالی سگ‌های صاحب‌دار و توله‌های آن بر عهده مالکان آن است و این افراد ملزم به شناسنامه‌دار کردن توله‌ها و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آنها هستند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در این خصوص باید مدیران واحدها پاسخگو باشند.//ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.