تخلف در بزرگترین ماراتن علمی / زنگ خطر سوانح هوایی/ هجوم سرمايه‌ به بازار مسكن شمال

مرور روزنامه های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي ماجرای تقلب در کنکور ، خبر پروژه قطار پر‌سرعت قم- اصفهان ، فرش جام‌جهانی فوتبال ، دکترین اختاپوس ، خداوند سال ۱۳۶۰ ، ورود پیکر مطهر شهدای ایرانی ، نفت 100 دلاری ، هجوم سرمايه‌هاي بورسي به بازار مسكن شمال و… پرداخته بودند

به گزارش شهروند آنلاین؛امروز جشن وصال (آیین گرامیداشت هفته ازدواج) در تالار وحدت در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي ماجرای تقلب در کنکور ، خبر پروژه قطار پر‌سرعت قم- اصفهان ، فرش جام‌جهانی فوتبال ، دکترین اختاپوس ، خداوند سال ۱۳۶۰ ، ورود پیکر مطهر شهدای ایرانی ، نفت 100 دلاری ، هجوم سرمايه‌هاي بورسي به بازار مسكن شمال و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

 

تله وام چینی

روزنامه شرق: ایران برای یک پروژه غیراقتصادی، خود را بدهکار چین کرده است. وامی کلان از چین، به بزرگی 15‌‌میلیارد‌و 300 میلیون یوان که قرار است چینی‌ها با محاسبه سود آن، حدود 21‌میلیارد‌و 881 میلیون یوان از ایران پس بگیرند. البته چینی‌ها فکر همه چیز را کرده‌اند و برای پرداخت وام‌های بزرگ به کشورهای توسعه‌نیافته یا در‌حال‌توسعه، یک راهکار معروف دارند؛ آنها در ازای اقساط وام‌هایشان، نفت، گاز، سنگ‌های معدنی و منابع خام کشورهای فقیر را می‌گیرند. پروژه‌هایی چینی که بسیاری از کشورهای فقیر و در‌حال‌توسعه از آن با عنوان «تله وام» نام می‌برند و نتیجه‌ای جز بدهکار‌کردن کشورهای ضعیف به چین نداشته است. حالا گویا بی‌سر‌و‌صدا چینی‌ها به ایران آمده و پروژه قطار پر‌سرعت قم- اصفهان را کلنگ زده‌اند. کارشناسان حمل‌ونقل ریلی می‌گویند این هزینه کلان برای قطارهای مسافربری در حالی رقم خورده است که بخش حمل مسافری راه‌آهن زیان‌ده است و در عوض پروژه‌های ترانزیتی بسیار مهم و درآمدزا مانند راه‌آهن رشت- آستارا و راه‌آهن چابهار به زاهدان زمین مانده‌اند.ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم، چندی پیش به اصفهان سفر کرده بود؛ سفری که در آن از حتمی‌بودن اجرای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان حرف زد و حالا مهر، نامه‌ای به شماره 2266978 از سازمان برنامه و بودجه و خطاب به وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده که از فاینانس خارجی راه‌آهن قم- اصفهان پرده‌برداری کرده است.

 

آزمون و خطای بزرگ

روزنامه فرهیختگان: با چند نفر از مطلعان ماجرای تقلب در کنکور گفت‌وگویی داشتیم. درصدد کسب اطلاع از جزئیات و زوایای مختلف مساله به برخی اعداد و ارقام و روش‌ها رسیدیم. درمورد کنکور تجربی و انتشار سوالات حوالی ساعت 10 و حین برگزاری آزمون در شبکه‌های مجازی، گمانه‌ها و ادعاهای متعددی وجود دارد؛ یکی از این افراد مطلع که نمی‌خواست نامش را بنویسیم، ادعا کرد با بررسی فایل منتشرشده و ساعت ساخت آن فایل متوجه شدیم سوالات روز قبل دراختیار عده‌ای قرار داشته و آنها تا می‌توانسته‌اند بهره‌برداری کردند و مبالغ هنگفت 500 تا یک‌میلیارد تومانی را به جیب زدند و برای حفظ و جذب مشتری در سال‌های آینده حین برگزاری آزمون هم آن را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند تا قدرت نفوذ و دسترسی خودشان را به رخ مشتریان بکشند. سوالات هم در گروه‌های محدود 15-10نفره و بین معتمدان و مشتریان توزیع می‌شده و اینجا سوال پررنگ و اساسی هم این است که دقیقا دستگاه‌های نظارتی و انتظامی دقیقا چه کار می‌کنند؟ سازمان سنجش در راستای حفظ امنیت سوالات چه مسیری را طی می‌کند و آیا در روش‌های سنتی ایرادی شناسایی‌شده و آن را مرتفع کرده‌اند یا نه؟ البته وقتی از فضای مجازی می‌نویسیم تن و بدن‌مان می‌لرزد که عده‌ای با تأسی به همین مشکلات موجود و به‌جای ارائه راهکار، همین را دستمایه بستن این شبکه‌ها کنند، اما خب واقعیت این است که پلیس فتا و سایر نهادهای متولی واقعا نمی‌توانند این موارد را شناسایی کنند که این‌طور هر سال بیش از قبل به آتش تقلب در کنکور دمیده نشود؟

 

فرش تبریز به جام‌جهانی 2022 می‌رود

روزنامه همشهری :شکی در این نیست که آوازه فرش تبریز جهانی شده، اما طنین هنر دست مردمان این خطه امسال در مسابقات جام‌جهانی فوتبال2022 با رونمایی از فرش جام‌جهانی بار دیگر به گوش می‌رسد. فرش جام‌جهانی فوتبال را فرهاد جلالی طراحی کرد و عباس لامع همراه برادرش علی، بافتند. طراحی 6ماه و بافت فرش 2سال طول کشید. به بهانه اتمام کار این فرش منحصر به فرد پای صحبت طراح و بافنده آن نشستیم و از روند کار و اوضاع هنرمندان قالیباف در تبریز شنیدیم.فرش تحسین‌برانگیز جام‌جهانی فوتبال2022 به تابلویی شبیه است که روند جام‌جهانی از سال1930 تا‌کنون را روایت می‌کند. فرهاد جلالی، طراح فرش که از کودکی در مکتب پدر و مادرش هنر قالیبافی را آموخته، درباره طراحی فرش جام‌جهانی می‌گوید: «هر دوره جام‌جهانی یک لوگو، یک توپ فوتبال و یک عروسک کارتونی مختص همان دوره مسابقات را دارد و از سوی دیگر کشور میزبان هم به یک نماد شناخته می‌شود. این موارد در حاشیه فرش طراحی شده است. کبوتر سفید حامل برگ زیتون به‌عنوان نماد صلح و 2دست که یکی سیاه و دیگری سفید است هم نماد رقابت سالم در مستطیل سبز هستند. در حاشیه پایین فرش عدد 2022 بافته شده که داخل آن پر از گل است.»

 

بنت موش شد

روزنامه وطن امروز: خردادماه سال گذشته بود که نفتالی بنت با 60 رأی موافق در مقابل 59 رأی مخالف، از سوی پارلمان اسرائیل مأمور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد. بنت که پیش از رسیدن به این پست، سابقه عضویت به ‌عنوان وزیر جنگ اسرائیل در کابینه نتانیاهو را داشت، از جمله سیاستمداران اسرائیلی به شمار می‌رفت که اعتقاد به رویارویی مستقیم با ایران داشت و با طرح نظریه‌ای موسوم به دکترین اختاپوس، معتقد بود رژیم صهیونیستی به جای آنکه بخواهد با حزب‌الله لبنان، حماس یا هر گروه مقاومت دیگری درگیر شود، باید به طور مستقیم با ایران مقابله کند. وی در همین رابطه در اظهاراتی گفته بود: «عقیده‌ من این است که بتدریج باید ایران را بیشتر و بیشتر در مقابل اقداماتش وادار به پاسخگویی کرد. باید راکتی را که از جنوب لبنان به حیفا پرتاب می‌شود، به جای راکت حزب‌الله، راکت ایران شناسایی کرد. ما با دست‌نشانده‌ها جنگیدیم. منظورم این است که بانی همه اینها، محرک اصلی- یا اگر اجازه‌ بفرمایید، سر اختاپوس- رژیم بنیادگرای ایران است و ما بتدریج توجه خود را به آن سمت معطوف خواهیم کرد و آنها را وادار به پاسخگویی خواهیم کرد». وی اخیرا نیز گفته بود: «ما دیگر با شاخک‌ها یعنی گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم. ما با حرکت به سمت سر[اختاپوس]، معادلات جدیدی را رقم زده‌ایم».

حکایت خدای سال 60 و خدای آن طرف اروند

روزنامه کيهان: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) 9- تیرماه 1360- در پی فاجعه هفتم تیر پیامی صادر کردند. ایشان در بخشی از این پیام خطاب به دشمن و پادوهای آن در داخل فرمودند:«عيب بزرگ شما و هوادارانتان آن است كه نه از اسلام و قدرت معنوي آن و نه از ملت مسلمان و انگيزه فداكاري او اطلاعي داريد…و نمي‏دانيد كه در قاموس شهادت، واژه‏ وحشت وجود ندارد.»رهبر معظم انقلاب نیز- 7 تیر 1401- در بخشی از فرمایشات خود تاکید کردند:«دشمن نمی‌تواند بفهمد که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند… ملت ایران در سال ۱۳۶۰ با قرار گرفتن در مدار یکی از سنت‌های الهی یعنی جهاد و ایستادگی توانست دشمن را ناامید کند. امروز نیز همان قاعده و قانون جاری است و خداوند سال ۱۴۰۱ همان خداوند سال ۱۳۶۰ است و باید تلاش کنیم خود را مصداق سنت‌های الهی قرار دهیم تا نتیجه آن پیشرفت و پیروزی باشد.»در 43 سال اخیر بارها شاهد بوده‌ایم که محاسبات سیاسی دشمن در مقابل سنت‌های الهی و قدرت پروردگار، ناتوان و عاجز بوده است. به عبارت دیگر، دستگاه محاسباتی دشمن و در رأس آن آمریکا عمیقا و شدیدا خراب، معیوب و غافل است. به این نمونه‌ها توجه کنید:1- «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا- 10 دی ماه 1356- در شب کریسمس و در ضیافت شام در کاخ نیاوران تهران در توصیف ایران از عبارت «جزیره ثبات» استفاده کرد و با غرور گفت:«ایران (تحت حاکمیت رژیم پهلوی) در یکی از پرمخاطره‌ترین نقاط دنیا، به یک جزیره ثبات(برای منافع آمریکا) تبدیل شده است.»

 

زنگ خطر سوانح هوایی

روزنامه خراسان: هرچند تعداد سوانح هوایی نسبت به حوادث جاده ای بسیار کم است اما طبعا حمل و نقل هوایی به نظارت و دقت بسیار بالایی نیاز دارد چون می تواند به شدت خطر آفرین باشد. البته به گواه اخبار در چند وقت اخیر حمل و نقل هوایی کشورمان وضعیت مطلوبی ندارد و بسیاری از سفرهای داخلی و البته خارجی به دلیل نقص فنی یا با تاخیر طولانی همراه بوده یا بعد از بلند شدن هواپیما به همان دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شده است. اما این اتفاقات هرچند کوچک زنگ خطری بزرگ برای سوانح هوایی به حساب می آید که خدای نکرده ممکن است جان ده ها نفر را به مخاطره بیندازد. به تازگی هم خبر فرود اضطراری هواپیمای مشهد – مسقط بعد از سه ساعت سرگردانی در آسمان مشهد و تخلیه باک بنزین هواپیما در صفحه 2 روزنامه خراسان رضوی منتشر شد که خوشبختانه این پرواز به سلامت فرود آمد و مشکلی برای مسافران و خدمه آن به وجود نیامد اما  این خبر وقتی مهم می شود که بدانیم این ششمین نقص فنی گزارش شده هواپیماهای کشور تنها در طول کمتر از دوهفته اخیر است. آماری که نشان دهنده وضعیت رو به وخامت صنعت حمل و نقل هوایی ایران است و هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری رقم بخورد. در این گزارش ضمن بررسی تعداد هواپیماهای فعال در ناوگان هوایی کشور به سراغ سازمان هواپیمایی کشوری رفتیم تا از دلایل افزایش نقص فنی هواپیماها و پروتکل هایی که هواپیما باید بعد از نقص فنی برای گرفتن مجوز پرواز طی کند پرس و جو کنیم.

 

آسمان شلمچه دوباره ستاره‌باران شد

روزنامه جوان:همزمان با سالروز شهادت جواد الائمه (ع) پیکر مطهر ۳۵ شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد تا بار دیگر آسمان شلمچه و ایران اسلامی به قدوم‌شان ستاره باران شود.پیکر این ۳۵ شهید دفاع مقدس که طبق گفته سردار سیدمحمد باقرزاده مربوط به عملیات والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در اواخر جنگ، مناطق عملیاتی فکه، شرق دجله و شلمچه بود، تا اول تیرماه سال جاری در خاک عراق تفحص شد و روز پنج شنبه ۹ تیرماه روی دوش عشایر ایل قشقایی از مرز بین المللی شلمچه وارد کشور شد.آن طور که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌گوید، همزمان با تحویل پیکر این شهدا، اجساد ۹ سرباز عراقی جنگ تحمیلی نیز به این کشور تحویل داده شده و قرار است پیکر شهدا برای شناسایی احتمالی به تهران منتقل شود.با گسترش تفحص در کشور عراق، در سال‌های قبل نیز مرز شلمچه شاهد ورود پیکر مطهر شهدای ایرانی بود که آخرین مورد آن در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ پیکر مطهر ۷۲ شهید از مرز شلمچه وارد کشور شد.

 

فرصت طلایی نفت 100 د لاری

روزنامه تجارت: به گفته کارشناسان سال ۱۴۰۰ را باید اوج کاهش درآمدهای نفتی دولت دانست. این کاهش به سبب تحریم‌های گسترده دولت‌ها و نهادهای جهانی بوده که منجر به کاهش رشد اقتصادی ایران و همچنین باعث کاهش سرمایه‌گذاری و کاهش تولید شده است. کاهش درآمدهای نفتی دولت، کاهش سرمایه‌گذاری دولت، کاهش تولید در همه موارد صنعتی و کشاورزی، کاهش صادرات صنعتی و کشاورزی، کاهش ورود محصولات اولیه مهم برای تولید در کارخانه‌ها، صنعت کشاورزی و صنعت دام و طیور و افزایش تورم افسارگسیخته و نقدینگی از جمله این مشکلات بود. به گزارش «تجارت»، در حال حاضر نفت 100 دلاری می‌تواند فرصت مناسبی برای بازپس‌گیری سهم نفت ایران از بازار جهانی باشد. اما موانع داخلی و خارجی مانع از افزایش درآمدهای نفتی و در نتیجه سرمایه‌گذاری در داخل است. با این حال در صورت استفاده از این فرصت طلایی امکان رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود انتظارات در داخل وجود دارد. یک کارشناس اقتصادی در این خصوص گفت: اگر در یک بازه شش ماهه شاهد کاهش صادرات نفت و درآمدهای حاصل از آن باشیم، تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت اما در زمان‌های کوتاه این مسئله تأثیر چندانی ندارد. میثم مهرپور در خصوص کاهش درآمدهای نفتی و تأثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: میزان فروش نفت باید به طور سالانه مورد بررسی قرار گیرد. این موضوع که فروش نفت در یک ماه کاهش یافته است تأثیر چندانی بر درآمدهای ارزی کشور ندارد. وی افزود: افزایش عرضه نفت از سوی برخی از صادرکنندگان نفت می‌تواند منجر به کاهش فروش نفت ایران شود.

 

ازدواج به سبک ایرانی

روزنامه ایران:رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به عنوان کارگزار نظام اسلامی خود را موظف به حمایت از امر ازدواج می‌داند، برای تسهیل پرداخت وام ازدواج به جوانان، در اختیار قرار دادن امکانات و مراکز فرهنگی دولتی برای ازدواج جوانان و نیز تحویل زمین و پرداخت تسهیلات به خود جوانان برای ساخت مسکن در راستای تسهیل ازدواج دستورات ویژه‌ای صادر کرد.آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جشن وصال (آیین گرامیداشت هفته ازدواج) در تالار وحدت با تبریک حلول ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) ازدواج و تشکیل خانواده را امری الهی و ضامن بقای انسان دانست. رئیس جمهور گفت: تناسب شخصیتی زوجین و هم‌کُفو بودن از مسائل و عناصر اصلی در همدلی و پیوند زوجین است.آیت‌الله رئیسی با قدردانی از خیرین حوزه ازدواج گفت: از مهم‌ترین معروفات، تلاش برای ازدواج جوانان است و کسی که واسطه این کار خیر شود از برکات آن در زندگی بهره می‌برد.رئیس جمهور همچنین از کسانی که برای حل اختلاف زوجین در جهت تحکیم خانواده‌ها تلاش می‌کنند نیز قدردانی کرد و گفت: اختلاف در زندگی بعضاً پیش می‌آید اما راه حل آن مراجعه به مراکز مشاوره و حکم قضایی نیست. هیچ‌کس برای حل اختلافات خانوادگی توانمندتر از خودِ زوجین نیست که می‌توانند با سخن گفتن و مفاهمه مشکل را حل کنند، اما اگر خودشان نتوانستند مصالحه کنند بهترین راهکار حکمیت و ریش سفیدی بزرگان است. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ازدواج آسان به مسأله مهریه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ازدواج معامله نیست و مهریه نمی‌تواند ضامن خوشبختی زوجین باشد، بلکه آنچه سبب استحکام خانواده می‌شود مودت و همدلی است.

 

هجوم سرمايه‌هاي بورسي به بازار مسكن شمال

روزنامه اعتماد:مطابق گزارش اخير بانك مركزي، قيمت مسكن در تهران با افزايش ۸ درصدي روبه‌رو بوده و متوسط قيمت هر مترمربع مسكن در تهران به۳۹.۴ ميليون تومان رسيده است.اين در حالي بود كه در ارديبهشت امسال اين شاخص متري۳۶ ميليون و ۳۵۱ هزار تومان برآورد شده بود كه در خرداد امسال با رشد ماهانه ۸.۴ درصدي همراه شد. متوسط قيمت مسكن در ماه گذشته (خرداد ۱۴۰۱) نسبت به خرداد سال قبل كه هر مترمربع ۲۹ ميليون و ۶۷۳ هزار تومان بود، افزايش ۳۲.۸ درصدي داشته است.همچنين رشد اجاره‌بهاي مسكن در تهران در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته افزايش۴۶.۵ درصدي داشت و اجاره‌بها در كل مناطق شهري در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال قبل ۵۱.۲ افزايش داشته است.بانك مركزي رشد ماهانه اجاره‌بها در تهران در خرداد امسال نسبت به ارديبهشت سال جاري را ۲.۷ درصد و در كل مناطق شهري۳ درصد اعلام كرده است.در اين خصوص سوالاتي را از خشايار نادي، دبيركل حزب ايران قوي و كارشناس بازار مسكن پرسيديم كه در ادامه مي‌خوانيد.   ‌آن‌گونه كه بانك مركزي اعلام كرده قيمت مسكن در تهران با افزايش 8 درصدي همراه بوده و متوسط قيمت هر مترمربع مسكن به مرز 40 ميليون تومان رسيده است، با توجه به تورم كنوني آيا راهكاري براي كاهش قيمت‌ها وجود دارد يا خير؟

 

پایانِ باز مذاکرات دوحه

روزنامه ابتکار:هفته گذشته بود که همزمان با سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و از سرگیری دور جدید مذاکرات در دوحه قطر، خوش‌بینی‌ها برای رسیدن به یک توافق پس از ماه ها مذاکره قوت گرفت.به همین منظور نیز علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز سه شنبه گذشته عازم قطر شد تا دور جدیدی از مذاکرات را که به زعم بسیاری از کارشناسان دور پایانی تلقی می‌شد، آغاز کند. در غیاب خبرنگاران در دوحه، «نورنیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در خصوص روز نخست این مذاکرات نوشت: شروع این مرحله از مذاکرات با گفت‌وگوی علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد. در اولین روز، گفت‌وگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شده است.امیدواری برای نزیک شدن به توافق در قطر اما تنها تا بعد از ظهر روز چهارشنبه ادامه داشت که یکی دیگر از خبرگزاری‌ها از شکست و پایان مذاکرات خبر داد و نوشت: پایان گفت‌وگوهای دو روزه؛ سنگ اندازی آمریکا صدای مورا را هم درآورد.به گزارش ایلنا، انرکیه مورا در پایان این مذاکرات در حساب توئیتری خود نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه در خصوص برجام. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده به آن امید داشت، حاصل نشده است. همکاری‌ها را با فوریت بیشتر برای دستیابی به توافقی کلیدی در راستای منع اشاعه و بازگشت ثبات به منطقه ادامه خواهیم داد.

 

رواج تخلف در بزرگترین ماراتن علمی کشور

روزنامه آرمان ملی: بزرگترین رویداد علمی کشور از روز چهارشنبه در سراسر ایران و با حضور حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب برای ورود به دانشگاه‌ها آغاز شد و رقابت‌ این جوانان برای کسب صندلی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در سراسر کشور (1401 – 1402) تا امروز (شنبه) ادامه خواهد داشت. اما موضوع نگران‌کننده در این رابطه افزایش موارد تقلب و سوال‌فروشی در امتحانات کنکور است، امری که با افزایش آن در امسال و در تداوم سال‌های گذشته، سبب شد که دولت با قطع اینترنت موبایل از بروز تقلب جلوگیری کند. این مساله که با واکنش مردم روبه‌رو و مشاور وزیر ارتباطات ناچار به عذرخواهی شد. آن‌طور که مهدي سالم، معاون وزير ارتباطات گفته است: «محدوديت اينترنتي در مناطقي که حوزه‌هاي امتحاني آزمون سراسري است، اجرا شده و از اين بابت از مردم عذرخواهي مي‌کنم.» او در توئيتي اعلام کرد:«به‌درخواست وزارت علوم و تاييد مراجع ذي‌ربط پنجشنبه و جمعه در حوزه‌هاي برگزاري آزمون کنکور دسترسي به اينترنت محدود خواهد بود.»‌ همزمان با اين اتفاق، مسئولان از فروش سوالات کنکور و دستگيري متخلفان خبر دادند. در شرايطي که از سال 94، فروش سوالات کنکور در فضاي‌مجازي افزايش داشته و مسئولان اين اتفاق را ناشي از نفوذ تلفن‌همراه به داخل سالن‌هاي برگزاري جلسات مي‌دانستند، امسال نيز محمدحسين حاجيلو، رئيس شوراي حفاظت آزمون سراسري در روز پنجشنبه اعلام کرد: «با تلاش عوامل امنيتي، انتظامي و قضايي تعدادي از عوامل گروه‌هايي که اقدام به فروش سوالات جعلي کنکور يا وسايل الکترونيکي ارتباطي براي تقلب کرده بودند، بازداشت شدند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.