ممنوعیت پیام‌رسان‌های خارجی در مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش: در تمام مدارس، استفاده از شاد تعیین شده و اجازه ندارند که از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند

وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه «نهمین گفت‌وگوی هفته» که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، گفت:«امروز بستر آموزش مجازی با توجه به شیوع کرونا به یک بستر جدی آموزش تبدیل شده و لازم است برای توسعه این بستر و رفع مشکلات آن اقدام کنیم.

شهروندآنلاین- وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه «نهمین گفت‌وگوی هفته» که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، گفت:«امروز بستر آموزش مجازی با توجه به شیوع کرونا به یک بستر جدی آموزش تبدیل شده و لازم است برای توسعه این بستر و رفع مشکلات آن اقدام کنیم.

محسن حاجی‌میرزایی، در این نشست درباره توسعه شبکه شاد و رفع مسائل و مشکلات توسعه آن، هوشمندسازی مدارس و یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش‌وپرورش صحبت کرد.

حاجی‌میرزایی از رایگان بودن اینترنت شاد برای معلمان و دانش‌آموزان گفت:«اگر کسی در تأمین اینترنت رایگان با مشکلی مواجه است حتما اعلام کند.»

او با اشاره به اینکه در برخی ساعات روز به دلیل ترافیک بالا با مشکلاتی مواجه می‌شویم، ادامه داد:«بخشی نیازمند این است زیرساخت فنی شاد توسعه پیدا کند.» به گفته وزیر همراه اول برای تقویت اقدام کرده و وزارت ارتباطات هم در تقویت زیرساخت‌ها، همکاری کرده و قول مساعدت داده است.

به گفته او شاد امکانات خیلی خوبی در اختیار آنها قرار داده و ظرفیت و تنوع خدماتی که الان در «شاد» وجود دارد در هیچ‌یک از سرویس‌های خدمت‌رسان آموزشی وجود ندارد.

وزیرآموزش‌وپرورش گفت:«در آموزش‌وپرورش با توزیع زمان کلاس‌ها از صبح تا بعدازظهر، تلاش کردیم ساعات 10 تا 12 که با ترافیک بیشتری مواجه‌ایم، حجم کمتری از بار را متوجه این ساعت کنیم.»

حاجی‌میرزایی درباره هدیه اینترنت معلمان، گفت:«اینترنت معلمان بدون هیچ محدودیتی در شبکه شاد، رایگان است و آن 20 گیگ برای کارهایی بود که معلمان خارج از شبکه شاد برای آماده کردن محتوای درسی‌شان انجام دهند.»

حاجی‌میرزایی تاکید کرد، در تمام مدارس، استفاده از شاد تعیین شده و اجازه ندارند از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند. به گفته او شاد امکانات خیلی خوبی در اختیار آنها قرار داده و ظرفیت و تنوع خدماتی که الان در «شاد» وجود دارد در هیچ‌یک از سرویس‌های خدمت‌رسان آموزشی وجود ندارد.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره کیفیت آموزش در سامانه شاد، گفت:«اکنون کیفیتی که در شاد ارائه می‌شود، کیفیت بالایی است زیرا از بهترین دبیران استفاده کردیم و محتوای آموزشی را در تمام پایه‌ها و مقاطع تحصیلی روی شاد عرضه کردیم.»

حاجی‌میرزایی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نخواهد بود، گفت:«دانش‌آموزان از طریق آموزش حضوری، شاد، تلویزیون و توزیع بسته‌های آموزشی خودآموز، در جریان آموزش قرار می‌گیرند.»

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه  همه محتوای آموزشی را به طور کامل و باجدیت پیگیری خواهیم کرد. ادامه داد:«به هرحال وقتی جریان آموزشی از وضعیتی که ده‌ها سال تجربه شده به وضعیت جدید تغییر پیدا می‌کند، نیازمند مشارکت همگان اعم از خانواده‌ها، معلمان، دانش‌آموزان و مدیران مدارس است و با همکاری همگان پیگیری کنیم و اجازه نمی‌دهیم در امر آموزش دانش‌آموزان اختلالی به وجود آید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.