پیامدهای رسوایی تازه اخلاقی برای دولت بریتانیا/ زندگی اجتماعی آمریکایی‌ها در دست قضات محافظه‌کار

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 2 جولای 2022

فایننشال‌تایمز با مایکل اولری، رئیس شرکت هواپیمایی «رایان ایر» مصاحبه کرده و از افزایش کرایه مسافران هوایی گفته است. چندین روزنامه بریتانیایی بر پیامدهای تعلیق کریس پینچر، معاون رئیس حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار، به دلیل تعرض جنسی متمرکز بودند. «محافظه‌کارترین دادگاه از 1931 تا کنون» هم عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که بر عملکرد دیوان عالی آمریکا متمرکز است.

فرشته کیانی_شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، گاردین و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز در تعطیلات آخر هفته خبرهای خوبی برای گردشگران ندارد. این روزنامه با مایکل اولری، رئیس شرکت هواپیمایی «رایان ایر» مصاحبه کرده و از افزایش کرایه مسافران هوایی گفته است. رئیس «رایان ایر» به این روزنامه گفته که پرواز «بیش از حد ارزان» شده است و مسافران با دوران افزایش کرایه روبه‌رو می‌شوند. در این گزارش آمده قیمت بلیت در اروپا و ایالات متحده افزایش یافته است، در حالی که برخی خطوط هوایی ظرفیت خود را به دلیل کمبود نیروی کار، کاهش داده‌اند.

مایکل اولری به فایننشال‌تایمز گفت: «با توجه به خدمات، قیمت بلیت بیش از حد ارزان است. سفر با قطار به مرکز لندن بسیار گران‌تر از کرایه این سفرهای هوایی است.»

گاردین

چندین روزنامه بریتانیایی در روز شنبه، 2 جولای، بر پیامدهای تعلیق کریس پینچر، معاون رئیس حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار، به دلیل تعرض جنسی متمرکز بودند؛ اتفاقی که دولت بریتانیا را با رسوایی دیگری روبه‌رو کرده است.

گاردین کریس پینچر را یکی از متحدان نزدیک بوریس جانسون، نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا، دانست و در گزارش خود آورد: «این نماینده اکنون تعلیق شده است و آنچه نخست‌وزیر درباره اتهامات علیه پینچر می‌دانسته، مرکز توجه‌هاست.»

بر اساس این گزارش، ​​سخنگوی رسمی بوریس جانسون آگاهی نخست‌وزیر درباره ادعاهای خاص قبل از انتصاب پینچر به عنوان معاون رئیس حزب محافظه‌کار در ماه فوریه را تکذیب کرد.

(بوریس جانسون پس از آنکه پنجشنبه، 30 ژوئن، استعفای پینچر را دریافت کرد با درخواست‌ها برای اخراج این قانونگذار از حزب محافظه‌کار هم مواجه شد. برخی رسانه‌های بریتانیایی اعلام کردند پینچر چهارشنبه‌شب به دو مرد در یک باشگاه خصوصی تعرض کرد. پیشتر هم نیل پریش، نماینده پارلمان بریتانیا از حزب محافظه‌کار پس از اعتراف به دیدن ویدیوهای پورن در مجلس عوام این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرد.)

نیویورک‌تایمز

«محافظه‌کارترین دادگاه از 1931 تا کنون» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که بر عملکرد دیوان عالی آمریکا- که ترکیب آن حالا ۶ بر ۳ به نفع جمهوری‌خواهان محافظه‌کار است- متمرکز است. در گزارش آمده: «دیوان عالی آمریکا در اولین دوره خود با اکثریت 6 قاضی محافظه‌کار، به‌شدت به سمت راست حرکت کرد و تصمیمات فراگیر و موثری گرفت که زندگی آمریکایی‌ها را دگرگون خواهد کرد. دادگاه عالی آمریکا حق قانونی سقط جنین را لغو کرد، حق حمل پنهانی اسلحه در خارج از خانه را تایید کرد، کار دولت را برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه‌ای با محدود کردن اختیارات آن، سخت‌تر کرد و نقش مذهب را در زندگی عمومی گسترش داد…»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.