این اتفاق را فقط در ایران مشاهده می‌کنید!

13 سرمربی به جلسه هم‌اندیشی نرفتند، زمان شروع لیگ مشخص نشد!

جلسه هم‌اندیشی سازمان لیگ با سرمربیان لیگ برتری با استقبال اندک نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد و عایدی خاصی هم نداشت!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، زمان شروع مسابقات لیگ برتر و تقویم بازی‌ها مساله‌ای است که از مدت‌ها قبل درباره‌اش بحث شده اما هرگز به نتیجه قطعی نرسیده است. در این خصوص مسئولان سازمان لیگ از مدت‌ها قبل اعلام کردند که برای مشخص کردن تقویم بازی‌های لیگ، نظرات سرمربیان لیگ برتری را خواهند گرفت.

از این رو آنها چند روز قبل از سرمربیان لیگ برتری دعوت کردند تا در جلسه هم‌اندیشی که ظهر شنبه برگزار شد، حضور پیدا کنند ولی در کمال تعجب فقط 3 سرمربی در این جلسه حضور یافتند تا عملا این جلسه از شکل واقعی خود خارج شود.

در نهایت هم جلسه هم‌اندیشی عایدی خاصی برای باشگاه‌ها نداشت و مقرر شد که سازمان لیگ بعد از مشورت با اسکوچیچ برنامه بازی‌ها را اعلام کند!

13 سرمربی غایب بودند

در جلسه‌ای که ظهر شنبه برگزار شد، از بین 16 سرمربی لیگ برتر تنها 3 سرمربی حضور پیدا کردند و سایر سرمربیان غایب بودند. رضا پرکاس، سرمربی صنعت نفت؛ مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن و محمد ربیعی، سرمربی مس رفسنجان تنها سرمربیانی بودند که در این نشست حضور داشتند. سایر سرمربیان لیگ برتر یا اصلا این نشست را به رسمیت نشناختند یا اینکه نماینده‌ای را که اکثرا دستیاران‌شان بودند، به جلسه فرستادند!

در این بین، از باشگاه استقلال بیژن طاهری، مدیر تیم و سعید فتاحی، معاون اجرایی حضور پیدا کردند و از آلومینیوم اراک نیز مدیر تیم در جلسه حاضر بود.

جالب اینکه باشگاه‌های سپاهان، پرسپولیس، نساجی، ملوان بندر انزلی و نفت مسجدسلیمان نیز هیچ نماینده‌ای در این نشست نداشتند تا به نوعی جلسه مذکور از شکل واقعی خود دور شود!

واکنش سازمان لیگ به غیبت مربیان

غیبت 13 سرمربی لیگ برتری مساله مهمی بود که در جلسه هم‌اندیشی با سازمان لیگ به چشم آمد. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات که از مدت‌ها قبل خواهان مشورت با سرمربیان درباره تقویم لیگ شده بود، از غیبت 13 سرمربی ناراحت بود. او در این‌باره گفت: «خوشحال می‌شدیم همه سرمربیان تشریف بیاورند. ما وظیفه داریم از آنها دعوت کنیم. دوست داشتیم سرمربیان، ایرادات‌مان را به ما بگویند و صحبت‌های آنها را بشنویم. باید تلاش کنیم کمترین نقص را داشته باشیم و خیلی بهتر است که نظرات سرمربیان را داشته باشیم.»

او افزود: «شاید مربیانی که نیامده‌اند، نظری نداشته‌اند یا کار واجب‌تری دارند. این جلسات به مربیان و ما کمک می‌کند و اگر آنها نیامده‌اند، عیبی ندارد. سازمان لیگ خانه همه فوتبالی‌هاست.»

در انتظار تصمیم اسکوچیچ برای لیگ

با اینکه انتظار می‌رفت در جلسه روز شنبه، سازمان لیگ به نتیجه قطعی درباره زمان شروع لیگ برتر بیست و دوم برسد، اما چنین اتفاقی رخ نداده است. مسئولان سازمان لیگ اگرچه نظرات مربیان را گرفته‌اند اما با توجه به حساسیت بازی‌های تیم ملی، دراگان اسکوچیچ نظردهنده قطعی در این‌باره است و به همین خاطر به نوعی او باید زمان شروع لیگ را اعلام کند!

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره گفت: «تاریخ شروع لیگ تقریبا نهایی شده است. مربیان نظرات خود را گفتند و تاریخ مورد نظر را با سرمربی تیم ملی هماهنگ می‌کنیم. سه‌شنبه تقویم لیگ را نهایی و اعلام می‌کنیم و قرعه‌کشی مسابقات را متناسب با آن طراحی خواهیم کرد.»

سهیل مهدی درباره نامشخص بودن زمان برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال هم تاکید کرد: «با توجه به همزمانی ایام محرم با تاریخ پیشنهادی لیگ برتر، می‌خواهیم بازی‌ها را دیرتر آغاز کنیم. برای برگزاری بازی‌ها محدودیت داریم و سرمربی تیم ملی، پیش از فیفادی زمان اضافه‌ای خواسته است. اولویت و زیباترین حالت این است که سوپرجام، قبل از لیگ برگزار شود. جلب نظرات همه، از جمله سرمربی تیم ملی برای ما بسیار مهم است و اگر نتوانیم نظر مساعد او (اسکوچیچ) را داشته باشیم، باید تاریخ دیگری اعلام کنیم.»

ابهام‌ها درباره شروع لیگ ادامه دارد

با وجود تلاش‌های مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات فوتبال باشگاهی تا قبل از جام جهانی قطر، اما هنوز ابهام‌های زیادی در این‌خصوص وجود دارد. سازمان لیگ فوتبال در تلاش است تا لیگ برتر قبل از جام جهانی به نیم فصل برسد، اما با توجه به فیفادی‌های موجود و ایام محرم ممکن است چنین اتفاقی محقق نشود.

سهیل مهدی اعلام کرده تا روز سه‌شنبه برنامه مسابقات به طور دقیق مشخص می‌شود، اما از آنجایی که تجربیات خوبی از سال‌های گذشته درباره شروع لیگ نداریم، شاید نیاز به یک بازنگری دقیق و برنامه‌ریزی مدون باشد تا مسابقات بدون کمترین تغییر در برنامه اولیه راه خود را ادامه بدهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.