بزرگترین عملیات بشردوستانه یمن کلید خورد

گزارش میدانی کمیته بین الملللی صلیب سرخ از روند آزادسازی بازداشتی‌های درگیری چند ساله در یمن

عملیات آزادسازی و انتقال بیش از هزار بازداشت شده «مخاصمه» یمن توسط این کمیته آغاز و این روند شامل پروازهای کمیته بین المللی صلیب سرخ از چندین شهر در دو کشور یمن و عربستان سعودی خواهد بود.

شهروند آنلاین-دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد عملیات آزادسازی و انتقال بیش از هزار بازداشت شده «مخاصمه» یمن توسط این کمیته آغاز و این روند شامل پروازهای کمیته بین المللی صلیب سرخ از چندین شهر در دو کشور یمن و عربستان سعودی خواهد بود.

طی بزرگترین عملیات در نوع خود در جریان پنج سال و نیم جنگ، بیش از هزار نفر که در رابطه با «مخاصمه» یمن بازداشت شده‌اند توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به منطقه مبدأ یا کشورهای خود بازگردانده خواهند‌شد.

این سازمان گزارش‌هایی از جریان آزادسازی و انتقال بازداشت‌شدگان «مخاصمه» یمن به رسانه‌ها ارائه خواهد داد.

عملیات آزادسازی نتیجه گفتگوهای ماه گذشته در مونترو، سوئیس است که بر پایه توافق به دست آمده در استکهلم در اواخر سال ۲۰۱۸ انجام شد. نقش کمیته بین المللی صلیب سرخ در عملیات آزادسازی، نقش یک میانجی بیطرف در انتقال بازداشت‌شدگان سابق است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از بازداشت‌شدگان مصاحبه های تک به تک و معاینه پزشکی انجام داده‌است تا از خواست آنها برای بازگشت به خانه و سلامت لازم برای انجام این کار اطمینان حاصل کند.

طی بزرگترین عملیات در نوع خود در جریان پنج سال و نیم جنگ، بیش از هزار نفر که در رابطه با «مخاصمه» یمن بازداشت شده‌اند توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به منطقه مبدأ یا کشورهای خود بازگردانده خواهند‌شد

همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ لباس، مواد بهداشتی و پول برای رسیدن به خانه را نیز در اختیار بازداشت شدگان قرار می‌دهد.

با توجه به شرایط همه‌گیری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تجهیزات حفاظت فردی در هواپیماها و فرودگاه توزیع می کند و تمهیدات فاصله‌گذاری اجتماعی را برای حفاظت در برابر انتقال کووید ۱۹ انجام خواهد داد.

کارکنان درمانی و داوطلبان از جمعیت هلال احمر یمن و مقامات جمعیت هلال احمر سعودی در فرودگاه‌ها و در پروازها در مواردی از جمله کمک به بازداشت شدگان ناتوان در سوار شدن و خروج از هواپیماها و ارائه خدمات اورژانس، در این عملیات به کمک رسانی خواهند پرداخت.

پیش از این، فابریزیو کاربونی مدیر منطقه خاور نزدیک و میانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره توافق مربوط به بازداشتی‌های یمن در صفحه توئیتر خود نوشت: توافق مربوط به بازداشتی‌ها در یمن که هم اکنون به امضا رسید، گامی مهم در مسیر تغییر زندگی صد‌ها بازداشتی و خانواده‌های آنان است. ما در همکاری با طرفین درگیری‌ها تلاش خواهیم کرد بر اساس این توافق دفعات، شرایط امنیتی و تضمین‌های لجستیک مورد نیاز برای پیشبرد این عملیات آزادسازی را به واقعیت تبدیل کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.