جزییات دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با سفیر ایران در سیرالئون

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در جریان دیدار با حجت‌الاسلام سیدخلیل ساداتی امیری، بر همکاری جهت توسعه مراکز بهداشتی در سیرالئون تاکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیرحسین کولیوند، ضمن دیدار با سفیر ایران در کشور سیرالئون گفت: توسعه مرکز درمانی و بهداشتی در کشور سیرالئون با هم‌افزایی می‌تواند صورت گیرد و در این عرصه نیاز است تا همکاری‌های مشترکی نیز با وزارت بهداشت سیرالئون داشته باشیم. هلال احمر ایران و صلیب سرخ سیرالئون همکاری‌های خوبی داشته و این زمینه وجود دارد تا همکاری‌ها را توسعه داده و مراکزی پیشرفته و در شان نام ایران اسلامی را در این کشورها راه‌اندازی کرد.

دکتر کولیوند با اشاره به دیپلماسی سلامت در عرصه جهانی، تصریح کرد: امروز ضرورت دارد تا نگاه مدیریتی اصلاح شود و در همین راستا هلال احمر تلاش می‌کند تا مراکز خارج از کشور خود را به خودکفایی برساند و در همین زمینه پیوست‌هایی برای مراکز درمانی خارج از کشور آماده شده تا بتوان در مسیر صحیح توسعه حرکت کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان فعالیت‌های هلال احمر در راستای اقدامات بشردوستانه بین‌المللی گفت: تقویت آزمایشگاه و درمانگاه هلال احمر در کشور سیرالئون در دستور کار است و مشخصا جمعیت هلال احمر در هر اقدامی که موجب درخشش نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی شود، مشارکت می‌کند.

در جریان این دیدار حجت‌الاسلام سیدخلیل ساداتی امیری، سفیر ایران در کشور سیرالئون با اشاره به ظرفیت‌های این کشور گفت: سیرالئون با وجود وسعت کمی که دارد اما کشوری مسلمان و تاثیرگذار در غرب ‌آفریقا به حساب می‌آید. مشخصا کشور سیرالئون ظرفیت‌های زیادی دارد که ساخت مرکز درمانی در این کشور می‌تواند منجر به همکاری‌های بیشتر شود.

سفیر ایران در سیرالئون ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در عرصه بهداشتی و درمانی در قاره آفریقا گفت: قاره آفریقا منشا بیماری‌های زیادی است که تاسیس مراکز درمانی می‌تواند مانع شیوع بیماری و انتقال ویروس‌های خطرناک به سایر کشورها شود. در این زمینه سفارت جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون نیز با تمام توان در کنار هلال احمر حاضر است تا بتواند اقدامات بشردوستانه مهمی را انجام دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.