پشت‌پرده پیشنهاد تیم‌ملی عراق به مهدوی‌کیا

موشک فوتبال ایران به کشور همسایه می‌‌رود؟

با وجود تکذیب فدراسیون عراق شایعات در رسانه‌های این کشور حکایت از حضور مهدوی‌کیا در بین‌ گزینه‌های تیم‌ملی دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، تیم‌ملی فوتبال عراق بعد از آنکه با مربیان بزرگی مثل دیک ادووکات و پتروویچ نتوانست جواز حضور در جام‌جهانی 2022 را به دست بیاورد، هنوز سرمربی جدیدی را انتخاب نکرده است. حالا اما شایع‌های عجیب در این کشور مطرح شده که حکایت از حضور مهدی مهدوی‌کیا در بین گزینه‌های هدایت تیم‌ملی این کشور یا تیم امید دارد.

ایرانی‌ها در فوتسال عراق گل کاشتند

فدراسیون عراق بعد از ناکامی در حوزه‌های تیم‌های ملی فوتبال و همچنین تیم‌ملی فوتسال چند ماه قبل تصمیم گرفت انقلاب بزرگی را در همه حوزه‌ها ایجاد کند. بر این اساس در بخش فوتسال مسئولان عراقی  سراغ مربیان ایرانی رفتند. در این زمینه هدایت تیم‌ملی فوتسال مردان عراق به محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی پیشین تیم ایران سپرده شد و شهناز یاری، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال زنان ایران هم هدایت دختران عراقی را در این رشته برعهده گرفت.

موفقیت‌های مردان و زنان فوتسالیست‌ عراق در رقابت‌های غرب آسیا سبب شده تا ناظم‌الشریعه و یاری بسیار مورد تمجید رسانه‌های عراقی قرار بگیرند و از آنها در این کشور به نیکی یاد کنند. نتیجه‌گیری مربیان ایرانی در فوتسال عراق شایعاتی درباره حضور برخی مربیان فوتبال در تیم‌های ملی عراق را نیز مطرح کرده است.

خبر جالبی که ناظم‌الشریعه اعلام کرد

در حالی که کارلوس کی‌روش مذاکره با فدراسیون فوتبال عراق برای حضور در این کشور را تکذیب کرده، اما خبرهای غیررسمی همچنان حاکی است که کی‌روش گزینه اول عراقی‌هاست. از سوی دیگر، کمیته فنی فدراسیون فوتبال عراق رزومه دیگر مربیان را هم در دست بررسی دارد تا در صورت پاسخ منفی کی‌روش، این گزینه‌ها را در دستور کار قرار بدهد. سیدمحمد ناظم الشریعه، سرمربی ایرانی تیم‌ملی فوتسال عراق که بی‌خبر از اوضاع و احوال فدراسیون این کشور نیست، خبر جالبی را در این‌خصوص اعلام کرد. او گفت: «چیزی که می‌گویم رسمی و قطعی نیست. عراقی‌ها با کی‌روش در تماس هستند. بحث مهدی مهدوی‌کیا را هم داشتند پیگیری می‌کردند. وقتی به جلسه کمیته فنی فدراسیون عراق رفتم، داشتند رزومه مربیان را بررسی می‌کردند که نام مهدوی‌کیا و کی‌روش مطرح بود. در مورد اینکه چقدر این مربیان انتخاب بشوند، چیزی نمی‌دانم.»

این در شرایطی است که مهدی مهدوی‌کیا در حال حاضر سرمربی تیم فوتبال امید ایران است و تیمش را برای مقدماتی المپیک پاریس آماده می‌کند.

فدراسیون عراق تکذیب می‌کند اما…

با وجود اعلام ناظم‌الشریعه فدراسیون عراق پیشنهاد به مهدوی‌کیا را تکذیب کرده است. محمد عماد، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عراق در این‌باره گفت: «ما به‌عنوان منبع رسمی اطلاع‌رسانی از فدراسیون فوتبال عراق تاکید می‌کنیم هیچ چیز به‌صورت 100درصد در زمینه کارلوس کی‌روش و سایر گزینه‌ها وجود ندارد. اخبار مطرح‌شده در حد گمانی‌زنی‌های رسانه‌ای است.»

او درباره مذاکره با مهدوی‌کیا افزود: «این خبر صحت ندارد. پیش از این گفتم فدراسیون فوتبال به‌دنبال مربیانی از مدرسه فوتبال آمریکای جنوبی و اروپاست. مطرح‌شدن نام مهدوی‌کیا در کنار تیم‌ملی تنها شایعه رسانه‌هاست. به نظرم موفقیت کادرفنی ایرانی تیم‌ملی فوتسال مردان و بانوان عراق باعث مطرح‌شدن چنین شایعاتی شده است.»

با وجود تکذیب عراقی‌ها اما رسانه‌های فوتبالی این کشور به موضوع حضور احتمالی مهدوی‌کیا در عراق و قبول سرمربیگری یکی از تیم‌های ملی پرداخته‌اند که البته این مسأله بعید به نظر می‌رسد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.