24 هزار مورد ویزیت زائران ایرانی در 18 روز

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران در عربستان سعودی تا امروز بیش از 24 هزار مورد ویزیت تخصصی و عمومی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه داده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ دکتر سیدعلی مرعشی در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: از روز 26 خرداد تا پایان روز گذشته، دوازدهم تیرماه در مجموع 19 هزار و 566 مورد ویزیت زائران در مطب‌ها و مجموعه‌ها و 4870 مورد ویزیت تخصصی به زائران ایرانی ارائه شده است.

مرعشی افزود: در بازه زمانی یاد شده 115 مورد بستری زائران بیمار را در مکه مکرمه و مدینه منوره داشته‌ایم و 2955 مورد نیز خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و … در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است. همچنین 11 هزار و 387 مورد خدمات پرستاری، 16 هزار و 325 مورد نسخ درمانگاه‌ها، و 1129 مورد نیز نسخ بیمارستانی بوده است.

او با تاکید بر اینکه حال عمومی زائران ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، افزود: در مجموع در 18 روز گذشته 57 هزار و 502 مورد خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی خانه خدا در کشور عربستان ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر همچنین از حضور کارشناسان بهداشت محیط مرکز پزشکی و انجام بازرسی های بهداشتی به‌صورت شبانه روزی برای بهبود سلامت بهداشتی و درمانی زائران خبر داد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.