ماجرای فرود اضطراری گوسفندان در فرودگاه امام (ره)

داستان جالب عکسی که گوشی به گوشی می چرخد

هواپیمای باری ۷۴۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) که با محموله دام زنده از کشور ترکیه عازم یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود، به دلیل نقص فنی در قسمت موتور مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه امام خمینی(ره) شد و تا هنگام تعمیر و رفع نقص، گوسفندان در محوطه فرودگاه چریدند!

شهروند آنلاین: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ حامل دام زنده و تعمیر آن توسط متخصصان ایرانی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به نقل از تسنیم به شرح زیر است:

هواپیمای باری ۷۴۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” که با محموله دام زنده از کشور ترکیه عازم یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس بود، به دلیل نقص فنی در قسمت موتور مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

پس از فرود اضطراری هواپیما و به دلیل عدم وجود هواپیمای جایگزین، با همت کارکنان معاونت مهندسی و تعمیرات، با وجود مشکلات ناشی از تحریم و تقارن این اتفاق با تعطیلات آخر ماه صفر، در کمتر از سه روز و به‌صورت شبانه‌روزی، جابه‌جایی موتور هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد واحد مهندسی و تعمیرات، صورت گرفت که با روحیه‌ای جهادی، این کار که حداقل ۱۲ روز کاری زمان می‌برد، در کمتر از ۳ روز پایان پذیرفت.

گفته می‌شود به دلیل زمان بر بودن تعویض موتور هواپیمای ۷۴۷ و نیز با توجه به اینکه در مدت مذکور، امکان نگهداری محموله آن در هواپیما وجود نداشته و سبب اتلاف بار می شده، لذا دام‌های زنده محموله این هواپیما در محوطه فرودگاه رهاسازی شدند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.