موسیقی زیر سایه سیاست و کرونا!

مهم‌ترین جوایز موسیقی دنیا اهدا شدند

در مراسم بیلبورد 2020 بیش از این‌که صحبت موسیقی وسط باشد، صحبت از انتخابات آمریکا و دوگانه ترامپ در مقابل بایدن مطرح بود. با این حال “پست مالون” و “بیلی آیلیش” همه افتخارات ممکن را درو کردند. “تیلور سویفت” هم یک بار دیگر بهترین هنرمند ده سال اخیر شد.

[پولاد امین] جوایز موسیقی بیلبورد 2020 اهدا شد. در دوره اخیر این جایزه- که به همراه جوایز موسیقی آمریکا و جوایز گرمی یکی از سه جایزه مهم دنیای موسیقی به شمار می‌آید- “پست مالون” و “بیلی آیلیش” موفق‌ترین هنرمندان سال لقب گرفتند. در این دوره که ابتدا قرار بود در ماه آوریل برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا چند ماه به تعویق افتاد، “پست مالون” با کسب 9 جایزه برنده اصلی شب اهدای جوایز بود و بعد از او هم “لیل ناز اکس” چهار جایزه و “بیلی آیلیش” هم 3 جایزه از مراسم بیلبورد به خانه برده و در صدر برندگان این جایزه جهانی قرار گرفتند.

برنده اصلی
در بیلبورد 2020 که با اجرای “کلی کلارکسون”، بدون حضور تماشاگر زنده و با رعایت پروتکل‎های بهداشتی در دالبی‌تئاتر لس‌آنجلس برگزار شد، با این‌که بیشترین جوایز را “پست مالون” ۲۵ ساله آمریکایی به خانه برد، اما می‌توان گفت که برنده اصلی مراسم چیز دیگری بود.

“پست مالون” که چهار سال است در دنیای موسیقی مطرح شده و در دل هواداران موسیقی “پاپ”، “هیپ‌هاپ” و “آر اند بی” جا باز کرده، نه جایزه از جمله بهترین هنرمند، بهترین خواننده مرد و بهترین رپر مرد را تصاحب کرد. اما برنده اصلی به گفته رسانه‌ها «انتخابات ریاست جمهوری آمریکا” بود که تقریبا از ابتدا تا انتهای مراسم بر زبان کاندیداها، برندگان و اهداکنندگان جاری بود.

ترامپ- بایدن
در واقع نه تنها بسیاری از برندگان و مجریان مراسم با استفاده از این مراسم تلویزیونی طرفداران را به رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دعوت کردند؛ که شماری از برندگان از جمله “لیزو” که جایزه پرفروش‌ترین آهنگ را به دست آورد، با پوشیدن لباسی که روی آن کلمه “رأی” نقش بسته بود، سخنرانی پرشوری نیز انجام داد.
او گفت: «من در مورد سرکوب و صداهایی که نمی‌خواهند سرکوب شوند، بسیار فکر کرده‌ام. می‌خواهم بگویم وقتی سعی می‌شود چیزی سرکوب شود، معمولاً به این دلیل است که آن چیز قدرت دارد. آن‌ها از قدرت شما می‌ترسند»..

شعارهای بیلی
بیلی ایلیش هم یکی دیگر از برندگان اصلی بیلبورد 2020 بود و توانست سه جایزه از جمله هنرمند برتر زن، بهترین آلبوم جدید و بهترین هنرمند جدید را از آن خود کند. او هنگام دریافت جایزه خواسته‌ها و شعارهایش را مصداقی‌تر و دقیق‌تر به گوش هوادارانش رساند: «لطفاً رای دهید، لطفاً ماسک بزنید، لطفاً دستان خود را بشویید و مواظب خودتان باشید».

او و لیزو تنها هنرمندانی نبودند که مخاطبان را به رای دادن ترغیب کردند. بلکه تقریبا می‌توان گفت این خواسته بر زبان هر کسی که در مراسم بود، جاری شد. تا جایی شبکه ان‌بی‌سی ناچار شد اجرای “دمی لواتو” را سانسور کند. او که در آهنگ جدیدش پیام “رای بدهید” را در کنار تصاویر متعددی از شرایط روز جهان به کرات تکرار کرده بود، به نظر شبکه نمایش‌دهنده برنامه «از آن جا که احساس می‌شد این پیام به جای فراخوان بی‌طرفانه برای رای دادن، به عنوان فراخوانی علیه ترامپ عمل می‌کند، از روی آنتن حذف شد».

دیگر برندگان
“لیل ناز اکس” به خاطر تک‌آهنگ جنجالی و محبوب “جاده شهر قدیمی” چهار جایزه مهم به دست آورد. او توانست جوایز را به خانه ببرد.
برنده بزرگ دیگر که به خاطر کمپین انتخاباتی‌اش نتوانسته بود در مراسم شرکت کند، “کانیه وست” بود که او هم چهار جایزه برد- که به شکلی جالی همه تم مذهبی داشتند. او در بیلبورد 2020 جوایز بهترین هنرمند انجیلی، بهترین آلبوم مسیحی، بهترین آلبوم انجیلی و بهترین آهنگ انجیلی را به دست آورد که همه‌شان به خاطر آلبوم «مسیح پادشاه است» به او تعلق گرفتند.
“هری استایلز” خواننده و هنرپیشه انگلیسی در این مراسم جایزه بهترین دستاورد را به دست آورد و “کاردی بی” هم یک بار دیگر به “نیکی مناژ” ضد حال زد و جایزه بهترین رپر زن را از آن خود کرد. “سامر واکر” هم جایزه بهترین هنرمند زن “آر اند بی” را به خانه برد و جایزه بالاترین فروش آهنگ هم همان‌گونه که گفته شد به “لیزو” رسید.

گروه‌های موفق
گروه “برادران جوناس” در بیلبورد 2020 دو جایزه مهم بردند- که در این میان جایزه بهترین گروه موسیقی یکی از مهم‌ترین جوایز مراسم محسوب می‌شود. گروه کره‌ای “بی‌تی‌اس” هم که امسال با نخستین آهنگ انگلیسی خود رکورد یوتیوب را شکسته بودند، جایزه انتخاب کاربران شبکه‌های اجتماعی را بردند.

بهترین هنرمند دهه
تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی دنیا هم که در سال‌های اخیر بیشتر از هر هنرمندی در عرصه موسیقی موفق به کسب جوایز و افتخارات جهانی شده است، عنوان بهترین هنرمند دهه را از این مجله معتبر دریافت کرد. این معتبرترین جایزه امسال بود که برای دومین بار در یک ماه اخیر به تیلور سوئیفت رسید. او چندی پیش در “جوایز موسیقی آمریکا” نیز جایزه بهترین هنرمند دهه را به خود اختصاص داده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.