«رالی تهران – مسکو» در راه است

هیأت گردشگری روسیه در سفر به تهران، درباره برگزاری رالی کمپرها بین تهران و مسکو توافق کرد

همزمان با سفر کوتاه هیأت گردشگری مسکو و جمهوری چچن به تهران، در جلسه‌ای که با حضور محمدحسین صوفی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و تانیانا شارشاویستکایا، معاون کمیته گردشگری مسکو، برگزار شد، دو طرف بر توسعه همکاری‌های مشترک و برگزاری رالی و برنامه‌های فرهنگی تأکید کردند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ نخستین رالی کمپرها در مسیر تهران ـ مسکو و هفته‌های فرهنگی ایران در روسیه به پیشنهاد مدیران گردشگری مسکو و با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

ایجاد تسهیلات لازم برای ورود گردشگران روسیه به ایران و مطالعه و نیازسنجی درباره زمان مناسب سفر گردشگران روس، با توجه به شرایط و مشکلات پیش آمده در مسیر جهانگردی گردشگران روسی برای سفر به اروپا و آمریکا از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مطرح شد. طرفین همچنین برای امضاء تفاهم نامه‌های اجرایی برای به سرانجام رساندن آنچه گفت‌وگو شد، تمایل نشان دادند.

محمدحسین صوفی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ در این دیدار با بیان این‌که برای لغو روادید گردشگری گروهی از سوی ایران مانعی وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت لغو روادید از سوی دو کشور، می‌توان فعالیت‌های مشترک بسیاری را طراحی و برنامه‌ریزی کرد. همچنین با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی ایران و روسیه موافق برگزاری برنامه‌های مهیج، از جمله سفر گردشگران در قالب کمپر و کاروان هستیم. در این راستا در صورت تمایل کمپرداران روسی، جهانگردان دو کشور می‌توانند با پیوستن به یکدیگر رالی ـ تور خود را در یک کشور سوم خاتمه دهند.

تانیانا شارشاویستکایا ـ معاون کمیته گردشگری مسکو ـ نیز بر تمایل گردشگران روس برای سفر به ایران تأکید کرد و گفت: می‌توان با تقابل تجربیات، پروژه‌های مشترکی را اجرا کرد که این جلسه آغازی برای آن و گام نخست در راه رسیدن به نقطه‌نظر مشترک است.

هیأت گردشگر روسیه متشکل از یوگنی کوزلوف، معاون اول دفتر شهردار و رییس کمیته گردشگری مسکو، مسلم بایتازیف، وزیر گردشگری جمهوری چچن، تاتیانا شارشاویستکایا، معاون رییس کمیته گردشگری مسکو، اورهان رضایف، رئیس پروژه‌های کمیته گردشگری مسکو، سرگئی باراتف، معاون روابط بین‌الملل دپارتمان اقتصاد خارجی و روابط بین‌الملل مسکو، در سفر کوتاهی به تهران، همچنین در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درباره توسعه همکاری‌های گردشگری و اجرایی کردن سند برنامه اقدام مشترک و لغو روادید گروهی گردشگران دو کشور گفت‌وگو کرد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.