رویای جذاب؛ مسی و رونالدو همبازی می‌شوند؟

بارسلونا خواهان جذب دو ابر ستاره فوتبال جهان

همبازی شدن کریس رونالدو و لیونل مسی، دو ابر ستاره فوتبال جهان که به اواخر دوران نزدیک می‌شوند،‌ اتفاقی شگفت‌انگیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، طی روزهای گذشته، شایعات متعددی درباره اختلافات پیش آمده میان باشگاه منچستر یونایتد و کریس رونالدو برای ادامه همکاری در فصل جدید لیگ برتر جزیره مطرح شده است. بعد از حواشی پیش‌آمده، شایعاتی درباره پیوستن رونالدو به تیم‌های دیگر به گوش می‌رسد. گفته می‌شود یکی از تیم‌های خواهان جذب رونالدو، بارسلوناست.

از سوی دیگر، آبی و اناری‌پوشان اسپانیایی علاقه زیادی به بازگرداندن لیونل مسی در سال جام جهانی دارند. اگر آنها بتوانند مسی و رونالدو را به خدمت بگیرند، رویای دیرین هواداران فوتبال در سراسر جهان را در آخرین سال‌های بازی این دو ابر ستاره محقق خواهند کرد.

رونالدو خواهان جدایی از منچستریونایتد

کریستیانو رونالدو روز دوشنبه در اولین جلسه تمرینی منچستریونایتد حاضر نشد. گفته شد که او به دلایل خانوادگی در تمرین حاضر نشده، اما همه چیز حاکی از این است که این اتفاق به وضوح نشانگر عزم راسخ این بازیکن پرتغالی برای جدایی از این باشگاه است. این در حالی است که او تابستان گذشته از یوونتوس جدا شد و با دستمزد 23 میلیون یورو در فصل، به منچستریونایتد رفت و هنوز یک فصل از قراردادش با این تیم باقی مانده است. سناریوهای متفاوتی در چند روز اخیر درباره جدایی این بازیکن از یونایتد مطرح شده، اما به نظر می‌رسد که منطقی‌ترین آنها تفاهم با مدیران این باشگاه برای ترک اولدترافورد باشد.

بند 17 اساسنامه نقل و انتقالات بازیکنان، به یک بازیکن یا باشگاه اجازه فسخ قرارداد بدون رضایت طرف مقابل را می‌دهد. در این بند آمده: «در تمامی موارد، طرفی که قرارداد را فسخ کرده مجبور به پرداخت غرامت است. این غرامت بر اساس قوانین ملی، ویژگی‌های ورزشی و ضوابط دیگر اندازه‌گیری می‌شود.»

همان‌طور که در بالا شرح داده شد، این بازیکن پرتغالی سالانه 23 میلیون یورو دریافت می‌کند، با توجه به شرایط مشخص‌شده برای محاسبه میزان غرامت پرداختی، در صورتی که این بازیکن قرارداد جدیدی پس از فسخ قرارداد قبلی امضا نکرده باشد، قانون کلی می‌گوید این غرامت با باقیمانده ارزش قرارداد که فسخ شده برابر است.

فیفا می‌گوید رونالدو با فسخ یک‌طرفه محروم می‌شود

در چنین شرایطی، اما فیفا عملکردی بسیار سختگیرانه در قبال بازیکنانی که به مدت زمان قراردادشان پایبند نیستند، دارد. در این قوانین آمده: «آنها به مدت چهار ماه از بازی در هر دیدار رسمی محروم هستند. اگر شرایط بسیار جدی باشد، ممکن است این زمان تا 6 ماه افزایش پیدا کند. این محرومیت ورزشی بلافاصله پس از اعلام به بازیکن آغاز می‌شود. این محرومیت ورزشی در فاصله بین آخرین بازی رسمی فصل تا اولین بازی رسمی فصل جدید به کار گرفته نمی‌شود و شامل دیدارهای ملی یا دیدارهای باشگاهی بین‌المللی نمی‌شود. با این حال، اگر این بازیکن عضو دائمی تیم ملی کشورش باشد و این تیم در حال رقابت در مراحل پایانی تورنمنت بین‌المللی در فاصله بین آخرین و اولین بازی فصل باشد، این محرومیت روی دیدارهای ملی او اعمال نمی‌شود.»

به این ترتیب اگر رونالدو قراردادش را با منچستریونایتد به صورت یک‌طرفه زیر پا بگذارد، تا ماه نوامبر نمی‌تواند برای باشگاه آینده‌اش بازی کند. این یعنی از دست دادن تمام دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان یا هر رقابت باشگاهی دیگری در یوفا، در صورتی که او تیمی را انتخاب کند که در اروپا حاضر باشد.

با این حال، هیچ نگرانی‌ تردیدی درباره حضور او در جام جهانی قطر که در تاریخ 21 نوامبر آغاز خواهد شد، وجود ندارد.

بارسلونا خواهان جذب رونالدو

در حالی که هنوز ماجرای رونالدو و منچستریونایتد حل نشده، طبق ادعای روزنامه آس، تیم‌های زیادی در تلاشند که این فوق ستاره پرتغالی را جذب کنند و بارسلونا هم به این انتقال علاقه دارد. روزنامه اسپانیایی گزارش داده که خوان لاپورتا، رئیس آبی و اناری‌ها، نشستی را به صرف شام با خورخه مندس، مدیر برنامه‌های کریستیانو رونالدو برگزار کرده تا درباره انتقال این بازیکن به نوکمپ صحبت کند. بارسلونا در تابستان سال قبل هم مشتری کریستیانو رونالدو بود، اما مشکلات اقتصادی باشگاه اجازه نداد که این انتقال صورت گیرد. حضور کریستیانو رونالدو در بارسلونا می‌تواند انتقالی بسیار جنجالی و شگفت‌انگیز باشد و بار دیگر رقابت را در لالیگا به اوج برساند.

تلاش همزمان برای بازگرداندن مسی

در کنار ماجراهای مربوط به رونالدو، برنامه ورزشی الچرینگیتو اسپانیا مدعی شد که لیونل مسی دوست دارد که بار دیگر پیراهن بارسلونا را بر تن کند. لیونل مسی بعد از دو دهه حضور در بارسلونا از این تیم جدا و تابستان قبل راهی پاری سن ژرمن شد. مسی با پاری سن ژرمن قرارداد دو ساله امضا کرده است، اما فصل خوبی را با تیم پاریسی پشت سر نگذاشت. حالا برنامه الچرینگیتو اسپانیا مدعی شده که تماس‌هایی بین ژاوی و مسی صورت گرفته است، اما لاپورتا، مدیر باشگاه بارسلونا تاکنون با مسی تماس نگرفته و این فوق ستاره آرژانتینی منتظر تماس اوست.

مسی رابطه‌ای بسیار خوب و صمیمی با ژاوی، سرمربی بارسا دارد و شاید این باعث شود تا او دوباره پیراهن آبی و اناری‌ها را بر تن کند.

رویای همبازی شدن رونالدو و مسی محقق می‌شود؟

کریس رونالدو و لیونل مسی بدون شک ستاره‌های اصلی فوتبال در دو دهه گذشته بوده‌اند؛ این دو با وجود اینکه همواره رقابت بسیاری بر سر عناوین مختلف دنیای فوتبال داشته‌اند، اما همواره رابطه خود را خوب نگه داشته‌اند و هیچ‌گاه شاهد اختلاف علنی و ظاهری میان آنها نبوده‌ایم.  قبل از جدایی از رئال مادرید و بارسلونا نیز شایعاتی درباره همبازی شدن‌ رونالدو و مسی در پاری‌ سن‌ ژرمن مطرح بود، اما این موضوع شکل عملی به خود نگرفت.

حالا با توجه به ابراز علاقه بارسلونا برای جذب رونالدو و البته احتمال بازگشت مسی به جمع آبی و اناری‌ها، شاید انتظار چند ساله هواداران فوتبال به پایان برسد  و حالا که این دو ابر ستاره به اواخر فوتبال خود نزدیک شده‌اند، با یکدیگر همبازی شوند و در نوک حمله یک تیم به میدان بروند. بدون شک این، موضوعی جذاب برای فوتبال دنیا خواهد بود که در صورت تحقق میزان علاقه طرفداران فوتبال به بارسلونا را نیز افزایش می‌دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.