سفر یکروزه اردوغان به تهران

رسانه‌های خبری تایید کردند رئیس‌جمهوری ترکیه در اواخر ماه جاری به تهران خواهد آمد.

به گزارش شهروند آنلاین،رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه شنبه ۱۹ جولای (۲۸ تیر ماه) برای یک سفر کاری یک روزه به تهران خواهد آمد.

براساس گزارش شبکه ان تی وی ترکیه قرار است اردوغان در تهران با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان دیدار کند. گفته می‌شود در این نشست تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا رفته و درخصوص مسائل منطقه‌ای با مقامات ارشد ترکیه گفت‌وگو کرده بود. امیرعبداللهیان در ادامه سفر خود به ترکیه با اردوغان نیز دیدار کرد.

پیش از این رئیس حزب وطن ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی از اردوغان خواسته بود به ایران سفر کند زیرا ترکیه با بحران انرژی مواجه است و در مقابل ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی در جهان است.

دوغو پرینچک در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد، تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین، یک فرصت تاریخی برای ترکیه محسوب می‌شود. چین دیگر رهبر اقتصاد جهان است. او در پایان سخنان خود تاکید کرد، آمریکا در همه جا شکست خورده است. اخیراً در مجارستان هم شکست خورد، در پاکستان هم شکست خواهد خورد. این هم نشان می‌دهد که ما وارد عصر جدید شده‌ایم. سیاست تعادل، نوعی سیاست حفظ وضعیت موجود است. تعادل یعنی چه؟ یعنی حفظ وضعیت موجود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.