دفاع امانوئل مکرون از ادامه مذاکرات هسته‌ای

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت مایل به حصول توافق هسته‌ای با ایران در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم

او در نشست خبری مشترک با یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی افزود: باید از توافق هسته‌ای دفاع و مذاکرات را ادامه دهیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ رئیس‌جمهوری فرانسه در عین حال گفت پاریس متعهد به حفظ امنیت اسرائیل و منطقه و مبارزه با تروریسم است .

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین به موضوع اختلافات لبنان و رژیم صهیونیستی در خصوص منابع انرژی دریای مدیترانه پرداخت و گفت: باید از هر اقدامی که منجر به آسیب زدن به مذاکرات اسرائیل و لبنان در خصوص منابع گازی بشود اجتناب کرد .

او همچنین خواستار احیای مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیل شد و گفت باید به راه حلی برسیم که هم حقوق ملت فلسطین را تامین کند و هم نگرانی‌های اسرائیل را بر طرف کند.

لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی هم در ادامه مواضع همیشگی سران این رژیم، ایران را به نقض توافق هسته‌ای متهم کرد و گفت جهان هم باید به این نقض واکنش نشان بدهد.

او در ادامه سخنان ضد ایرانی خود افزود: بحران هسته‌ای ایران منجر به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه خواهد شد و تهدیدی علیه صلح جهانی است .

او در عین حال حزب‌الله لبنان را تهدیدی علیه ثبات منطقه دانست و اظهار داشت در مقابل هر گونه حمله‌ای دست بسته نیستیم./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.