تلاش پاکستان برای رفع موانع تجاری با ایران

وزیر امور دارایی پاکستان با تاکید بر اهمیت ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسلام‌آباد در تلاش برای رفع موانع در مسیر مناسبات تجاری به ویژه یافتن راه حل جایگزین برای روابط بانکی با تهران است.

به گزارش شهروند آنلاین، «مفتاح اسماعیل» روز چهارشنبه در اسلام‌آباد پذیرای «سید محمدعلی حسینی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود و طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه و کمیسیون مشترک اقتصادی را که قرار است بیست و یکمین نشست آن مردادماه امسال در اسلام‌آباد برگزار شود،  مورد بررسی قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت : ایران آماده توسعه همکاری‌ها با همسایه شرقی پاکستان است و به سیاست تعامل با همسایگان مبتنی بر تامین منافع مشترک اعتقاد دارد.

حسینی، اقتصاد ایران و پاکستان را مکمل یکدیگر خواند و اظهار داشت: به همین دلیل پروژه‌هایی در زمینه نفت و گاز در دستور کار دو کشور قرار داد هرچند طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کرده است و ما انتظار داریم که پاکستان نیز به تعهدات خود عمل کند تا مردم این کشور از منافع آن بهره مند شوند.

وزیر دارایی پاکستان نیز گفت: اسلام‌آباد در پی رفع موانع و مشکلات در مسیر مراودات تجاری دو کشور است و همزمان برای یافتن راه حل‌های جایگزین برای روابط بانکی تلاش می‌کند.

او با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو پاکستان به تهران، نتایج آن را موفقیت آمیز خواند و از راه‌اندازی خط قطار باری اکو ITI که موجب ارتقای روابط تجاری میان سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه خواهد بود، ابراز خرسندی کرد.

حسینی، سفیر ایران با اشاره به برخی موانع در همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش پولی و مالی خواستار بررسی طرح‌های جایگزین برای پرداخت‌ها شد.

او افزود: با توجه به در پیش بودن برگزاری بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان، این بهترین فرصت برای اشتراک گذاری راه حل‌ها و رفع موانع خواهد بود که لازم است پیش از برگزاری آن گفت وگوهای فنی صورت گیرد.

حسینی با اشاره به سرمایه گذاری‌های مشترک ایران و پاکستان در گذشته، رفع مسائل مربوط به سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های سرمایه گذاری مشترک در تسهیل مراودات تجاری را مطالبه کرد.

بیست و پنجم خردادماه امسال بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان همزمان با هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور همسایه، سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به دیدارهای زرداری با مقام‌های بلندپایه ایران در تهران اعلام کرد: بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان مردادماه امسال (اوت ۲۰۲۲) برگزار خواهد شد.

آخرین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان اواخر فروردین ۱۳۹۶ به میزبانی کشورمان برگزار شد و اکنون اسلام‌آباد میزبان دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی خواهد بود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.