موضع سازمان ملل درباره بازگشایی سفارتخانه‌ها در افغانستان

معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان با سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی دیدار کرد

در این دیدار مارکوس پوتزل معاون نماینده سازمان ملل خواهان همکاری بیشتر این وزارت با سازمان ملل شد و گفت: از بازگشایی سفارتخانه‌های خارجی در افغانستان استقبال می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پوتزل، در دیدارهای جداگانه با عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزرا و امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی گفت وگو کرد. پوتزل در دیدار با معاون رئیس‌الوزرا از تلفات جانی زمین‌لرزه اخیر در افغانستان ابراز تأسف کرده و گفت سازمان ملل به آسیب‌دیدگان کمک می‌کند.

مولوی حنفی نیز با تشکر از کمک و همکاری ملل متحد در عرصه بشردوستانه و سایر بخش‌ها گفت: امارت اسلامی آماده هرگونه همکاری با ملل متحد است.

امیرخان متقی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه نباید وضعیت را بر اساس ادعاهای غیرمستند قضاوت کرد، گفت: با روی کار آمدن امارت اسلامی وضعیت بهبودیافته است.

مارکوس پوتزل، سفیر پیشین آلمان در افغانستان است که از روز جمعه به‌عنوان معاون سیاسی نماینده سازمان ملل در افغانستان منصوب شد. او که به زبان فارسی تسلط کامل دارد، در بازگشت به کابل گفت «با حس افتخار به افغانستان برگشتم، این بار به‌عنوان معاون یوناما. من متعهد هستم که برای مردم افغانستان کار کنم، زیرا کشور آن‌ها در حال حاضر از یک مقطع حساس می‌گذرد.»

پوتزل در حال حاضر سرپرستی دفتر یوناما، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان را نیز بر عهده دارد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.