تیم‌های پزشکی هلال ‌احمر آماده مراسم تشریق

رئیس مرکز پزشکی هلال ‌احمر از پایان یافتن عملیات آماده‌سازی مراکز درمانی منا و عرفات خبر داد

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال ‌احمر تصریح کرد تجهیزات و داروهای مورد نیاز ارسال و همچنین عوامل پزشکی، برای برگزاری مراسم تشریق به طور کامل آماده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مرعشی درباره آخرین وضعیت کاروان‌های پزشکی اعزامی به مراسم حج ۱۴۰۱ گفت: امروز با حضور پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر جلسات نهایی آمادگی برای مراسم تشریق برگزار شد. همچنین دستورالعمل‌های لازم در خصوص این مراسم به پزشکان اعزامی ابلاغ شده است. دستورالعمل‌های رعایت نکات بهداشتی و درمانی به ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه نیز ابلاغ شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین درباره آموزش به حجاج گفت: جلسات آموزش روزانه به صورت مرتب در هتل‌های محل اقامت زائران در حال برگزاری است. در این جلسات پزشکان سلامت کاروان درباره رعایت بهداشت فردی، پیشگیری از گرمازدگی و سایر موضوعات، نکات لازم را با زائران در میان می‌گذارند.

مرعشی با اعلام پایان عملیات اجرایی منا و عرفات و آمادگی کامل برای انجام مراسم تشریق گفت: کمیسیون‌های وقوف اضطراری برای زائران پرخطر برگزار شد، مشکل خاصی وجود ندارد و در حال حاضر به اتوبوس آمبولانس نیازی نداریم. تعداد کمی از زائران بستری به وقوف اضطراری می‌روند. عملیات حج روان است، زائران بیمار هم در وضعیت خوبی هستند و نظارت های بهداشتی آشپزخانه‌ها و هتل‌ها به شکل مرتب از سوی پزشکان و کارشناسان بهداشت در حال انجام است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از راه اندازی اتاق فرمان بحران احتمالی در حج خبر داد و گفت: مرکز ای. او. سی هلال احمر ایران برای اولین بار در حج امسال راه اندازی شده است. در این مرکز کارکردها و گزارش بازدیدهایی که پزشکان در آن حضور پیدا می‌کنند درج می‌شود. همچنین مسیر حرکت پزشکان در مشاعرمقدسه به کمک جی‌پی‌اس تا شعاعی، مشخص است. بنابراین حضور تیم‌های پزشکی و موقعیت هر کدام قابل رصد است تا در صورت وقوع شرایط بحرانی از این امکان استفاده شود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.