اعتبار 2 هزار میلیاردی هلال‌ احمر برای اعطای وام به بیماران

رئیس سازمان داوطلبان از اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بیماران نیازمند خبر داد

وحید سلیمی دراین باره گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص کمک به امر درمان بیماران نیازمند و معسر، مبتلایان به سرطان و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، از محل بودجه امسال، اعتبار 2 هزار میلیارد ریالی از سوی بانک مرکزی برای پرداخت به جامعه هدف در سراسر کشور در قالب تسهیلات وام قرض‌الحسنه به جمعیت هلال احمر تخصیص یافت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او ادامه داد: سازمان داوطلبان با کمک صاحب نظران در قالب کمیته مشورتی، ضمن نیازسنجی خدمات مختلف مورد نیاز بیماران، شیوه‌نامه حمایت از بیماران نیازمند و صعب‌العلاج را که شامل استاندارد تشخیص، درمان، توانبخشی و داروهای مورد نیاز است تدوین و به استان‌ها ابلاغ خواهد کرد. در این خصوص، بیماران نیازمند می‌توانند پس از ارائه اسناد درمانی و دارویی و پس از انجام فرآیند مددکاری در شعب تابعه جمعیت هلال احمر از تسهیلات مذکور تا سقف مشخص شده بهره‌مند شوند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: این اعتبار قرار است از طریق بانک‌های عامل رسالت و قرض‌الحسنه مهر ایران بر اساس برش استانی به مراکز جمعیت هلال احمر در استان‌ها، تزریق شود.

سلیمی با اشاره به رشد چشمگیر اعتبار تخصیص داده شده امسال نسبت به سال گذشته، ابراز امیدواری کرد تا بسته حمایتی جمعیت هلال احمر از بیماران مذکور بیش از پیش تقویت شده تا بخشی از مشکلات این عزیزان ازاین طریق مرتفع شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، مبلغ تسهیلات مذکور در سال گذشته به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که امسال با پیگیری‌های انجام شده به دو هزار میلیارد ریال رسید./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.