واحد‌های تولید و عرضه مانتو‌های غیر متعارف پلمب می‌شوند

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران بیان کرد

ابراهیم درستی گفت: واحد‌های تولید و عرضه مانتو‌های مغایر با شئونات اسلامی پلمب می‌شوند

به گزارش شهروند آنلاین؛نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: واحدهای تولید و عرضه مانتوهای مغایر با شئونات اسلامی پلمب می‌شوند.

 ابراهیم درستی در پاسخ به این سوال که از سوی اتاق اصناف و اتحادیه چه نظارتی بر وضعیت تولید مانتو وجود دارد و چه برخوردی با تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان مانتوهای مغایر با شئونات اسلامی انجام می‌شود؟ اظهار داشت: در ابتدا تولید‌کنندگان و عرضه کنندگان مانتو مکلف هستند که تولیدشان متناسب با شئونات اسلامی باشد و اگر غیر از این باشد با توجه به نظارت‌های مستمر قطعا ‌اداره اماکن با واحدهای متخلف براساس قانون برخورد می‌شود.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران افزود: با توجه به نظارت‌های مستمر و همچنین براساس گزارش‌های مردمی اگر یک واحد تولید مانتو یا واحد عرضه کننده مانتو، تولید و عرضه‌ای مغایر با شئونات اسلامی داشته باشد در درجه اول به آنها تذکر داده می‌شود و اگر این مساله با تذکر اصلاح نشد، واحد تولیدی یا عرضه‌کننده توسط مشمول جریمه نقدی و حتی پلمب می‌شود.

 اغلب عرضه‌کنندگان پوشاکِ مغایر با شئونات اسلامی مزون‌ها هستند

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت این است که ‌اغلب عرضه‌کنندگان پوشاکِ مغایر با شئونات اسلامی مزون‌ها هستند که نظارتی بر آنها وجود ندارد زیرا این مزون‌ها اغلب در واحدهای مسکونی یا غیر رسمی فعالیت دارند و لذا توسط بازرسان اتحادیه‌ و اصناف قابل رصد نیستند.

درستی افزود: برخی تولید‌‌کنندگان نیز در واحدهای زیرزمینی و یا ساختمان‌ها و منازل مسکونی اقدام به تولید می‌کنند که متاسفانه امکان نظارت بر آنها نیز وجود ندارد بنابراین ممکن است البسه نامناسب، تولید و روانه بازار کنند یا از طریق مزون‌ها یا فضای مجازی به فروش برسانند.

وی بیان داشت: البته شرایط عرضه در سطح بازار به‌گونه‌ای نیست که متقاضیان مانتوهای بلند، دکمه‌دار و آستین بلند نتوانند مانتوی مناسب پیدا کنند زیرا این نوع مانتو به وفور تولید می‌شود و در اغلب فروشگاه‌ها نیز موجود است و بنظر نمی‌رسد که مشکلی برای تهیه این نوع مانتوها وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: برای گرایش مردم و جوانان به استفاده از پوشاک متناسب با شئونات اسلامی باید فرهنگ سازی صورت گیرد و آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و مدارس باید به جوانان داده شود، زیرا با اقدامات فیزیکی از قبیل بازرسی‌ها در کلانشهری مانند تهران نتیجه لازم حاصل نمی‌شود./فارس

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.