افزایش دما و کاهش کیفیت هوا در کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد

سازمان هواشناسی از افزایش دما در اغلب مناطق کشور و وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما در اغلب مناطق کشور و وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: از امروز جمعه، هفدهم تیرماه، تا روز دوشنبه در بخش‌هایی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب استان فارس در ساعات پس از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد، گفت: این وضعیت گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تا روز سه‌شنبه پدیده غالب در مناطق شمال شرق، شرق به ویژه در منطقه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گردو خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رفیعی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور این شرایط را پایدار خواند و گفت: طی این مدت در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور طوفان، گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی از تشکیل توده‌های گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال آن به کشور ایران طی پنج روز آینده خبر داد و اظهار کرد: انتقال توده گرد و خاک از کشور عراق به بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز شنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج روند افزایش دما را در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت، عنوان کرد: طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و افزایش ارتفاع موج در این مناطق بالا است که باید فعالان دریایی به ویژه صیادان توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی افزود: روز شنبه آب‌های دریای خزر و روز یکشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف و در برخی ساعات دارای غبار محلی خواند و گفت: پایتخت در بعد از ظهر وزش باد را تجربه خواهد کرد؛ همچنین پیش‌بینی می‌کنیم بیشینه ما در تهران به ۳۶ درجه بالای صفر و فردا به ۳۵ درجه بالای صفر برسد./ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.